Zespół Szkolno-Przedszkolny w Konarach

Zespół Szkolno-Przedszkolny w Konarach

63-910 Miejska Górka

Konary 56

Tel: (65) 547-77-95

 

E-mail: zskonary@wp.pl

  • Statystyki

    • Odwiedziny: 561677
    • Do końca roku: 231 dni
    • Do wakacji: 38 dni
  • Kalendarium

    Wtorek, 2024-05-14

    Imieniny: Bonifacego, Julity

  • Kartka z kalendarza

Średniaki 2020/2021

 

„Dbamy o zdrowie” (6. 04 – 9. 04. 2021)

 

Czwartek 8. 04. 2021

 

Zdrowo jemy i żyjemy

- poznanie zdrowych i niezdrowych produktów;

- doskonalenie umiejętności przeliczania.

 

Pozostajemy w temacie zdrowia, dziś trochę o zdrowym odżywianiu i troszkę liczenia. Poznamy produkty, które są dla nas ważne, bo dostarczają nam witamin i wartości odżywczych, aby być zdrowym i prawidłowo się rozwijać. Myślę, że każdy przedszkolak wie co jest ważne, dlatego dziś przypomnimy sobie o tych produktach.

Na początek zapraszam wszystkich do obejrzenia krótkiego filmiku ,,Zuzka i piramida żywienia", który pokazuje, jakie produkty powinniśmy jeść w dużych ilościach, a jakich unikać, albo jeść od czasu do czasu. Proszę, aby zwrócić uwagę na kształt piramidy, który jest trójkątem.

 

https://www.youtube.com/watch?v=mOsQijzrMME

 

Po obejrzeniu filmiku proszę zapytać dziecko, czy czekoladkę, frytki, chipsy można jeść w dużych ilościach? Czego powinniśmy jeść najwięcej, aby mieć siłę i moc? Do rozmowy przyda się obrazek, który przesyłam poniżej. (zdjęcie wysłane za pomocą aplikacji Messenger)

 

Wtorek 6. 04. 2021

 „W zdrowym ciele zdrowy duch”

- poznanie sposobów na zachowanie dobrego stanu zdrowia;

- kształcenie zachowań

Ponieważ jutro przypada Światowy Dzień Zdrowia  w tym tygodniu będziemy poruszać tematy związane ze zdrowiem właśnie, przypomnimy sobie sposoby na zachowanie dobrego stanu zdrowia. Dziś o zdrowym stylu życia.

Ponieważ jutro przypada Światowy Dzień Zdrowia w tym tygodniu będziemy poruszać tematy związane ze zdrowiem właśnie, przypomnimy sobie sposoby na zachowanie dobrego stanu zdrowia. Dziś o zdrowym stylu życia.

Proszę porozmawiajcie o tym co ma wpływ na nasze zdrowie posługując się powyższym zdjęciem.

Chętne dzieci zapraszam do wysłuchania i nauki wierszyka:

„Chomik Pacuś dba o zdrowie, teraz o tym wam opowie:

Zjada jabłko i marchewkę, groszek, gruszkę, kalarepkę.

Bo w owocach i warzywach samo zdrowie się ukrywa.

Przed jedzeniem łapki myje, szklankę mleka rano pije.

 I dentysty się nie boi. Nie ma czego, mili moi!"

Nasza Ola to czyścioszek: myje brzuszek oraz nóżki,

myje główkę i ramionka, myję buzię i paluszki.

A co jeszcze umyjemy? Powiedz, Olu bo nie wiemy."

 Propozycja zajęć ruchowych:

https://www.youtube.com/watch?v=5PcvTkMDK3A

https://www.youtube.com/watch?v=j4EiXelSTkI

 

Środa 7. 04. 2020

 

Poznajemy pracę lekarza

 

- poznanie zawodu lekarza i jego miejsca pracy;

 

- uświadomienie dzieciom konieczności dbania o własne zdrowie.

 

Aby odgadnąć co będzie dzisiejszym tematem proszę, aby dzieci posłuchały najpierw zagadki:

 

Choremu zawsze pomaga,
zajrzy do gardła, do ucha.
Zanim przepisze lekarstwa
każdego dokładnie osłucha.

 

Czy juz wiecie kto to taki?
Tak! to LEKARZ.

 

A potem wiersza M. Terlikowskiej pt. „U pana doktora”

 

„Przed drzwiami pana doktora
czeka kolejka dość spora.

 

Pawełka boli brzuszek
Marek skaleczył paluszek.

 

Dorotka także jest chora,
bo bardzo kaszle od wczoraj.

 

Małgosię wciąż boli głowa
Lalka także nie jest zdrowa.

 

Wchodzi Pawełek. No śmiało!
Badanie nie będzie bolało.

 

Trzeba otworzyć buzię raz –dwa,
Pokazać język, powiedzieć a-a-a.

 

Oddychać, stanąć na wadze,
potrzymać termometr –i już .

 

Więc płakać nikomu nie radzę-
Chyba, że jesteś tchórz.

 

Pan doktor zna różne sposoby,
żeby przepędzić choroby,

 

-przepiszę tabletki, Pawełku,
różowe w niebieskim pudełku.

 

Pan doktor smaruje palec
śmiesznym lekarstwem fioletowym

 

-Bolało Marku? –Prawie wcale.
I palec Marka będzie zdrowy.

 

A co dla kaszlącej Dorotki?
Syrop. Naprawdę słodki.

 

Małgosia pójdzie na naświetlanie.
A lalka? Czy nic nie dostanie?

 

Prawda lalka jest trochę blada…
Ale Małgosia sama ją zbada.

 

Przecież Małgosia pamięta
Jak doktor bada pacjenta.”

Rozmowa kierowana dotycząca wiersza:

 

- Jakie dolegliwości miały dzieci?
- Do kogo zwróciły się z prośbą o pomoc?

 

- Kto pomaga lekarzowi w pracy?
- Jak należy zachowywać się w lekarskim gabinecie?

 

-  Kto to jest pacjent?
- Jak nazywa się osoba, która pomaga lekarzowi?
- Na czym lekarz wypisuje lekarstwa?
- Gdzie należy udać się z receptą?
- Czy dzieci same mogą zażywać lekarstwa?

 

- Dlaczego?

 


Proszę porozmawiajcie o tym, co możemy zrobić, aby uniknąć wizyt u lekarza? A więc, że możemy robić wszystko to, co nazywa się zdrowym stylem życia, czyli zdrowo się odżywiać, gimnastykować się, chodzić na spacery, wietrzyć pomieszczenia, chodzić wcześnie spać, ubierać się stosownie do pogody, dbać o czystość…

 

Jak dbamy o zdrowie? wymieniamy poszczególne części ciała i dziecko może spróbować wymienić jak należy dbać, np.

  ucho- unikać hałasu, nie krzyczeć do ucha, myć uszy, nic nie wkładać do ucha, zakładać ciepłą czapkę zimą,

oko- nie trzeć oczu, chronić oczy przed ostrym światłem, nosić okulary przeciwsłoneczne,
ręka- myć, obcinać paznokcie,
usta- smarować kremem, nie oblizywać, itd.

 

Proszę  przypomnijcie dziecku jak ważne jest dbanie o siebie i swoje zdrowie. Podpowiedzcie, że bardzo ważne jest też mycie rąk. Ja często mówię w łazience, że gdy nie myjemy rąk na rączkach zostają małe robaczki, nazywają się bakterie. Bakterie kiedy dostaną się do naszych ust, gdy wkładamy brudne palce do buzi, mogą powodować „karuzelę w brzuszku”, czyli potem są wymioty, biegunki, ból brzuszka, katar.

 

Gdy ktoś jest chory i na nas kicha to wtedy się zarażamy, a bakterie „lądują” na naszych rękach i ciele. Co musimy zrobić, aby się ich pozbyć??? Oczywiście zadbać o czystość. Gdy będziemy dbać o zdrowie, wówczas będziemy mniej chorować, a lekarze i pielęgniarki w końcu troszkę odpoczną, ponieważ wykonują bardzo trudną i odpowiedzialną pracę, za co należą im się podziękowania.

 

Wielkanoc (29. 03. 2021 - 31. 03. 2021)

Poniedziałek 29. 03.2021

Rozmawiamy o tradycji

Cele:

- poznanie wybranych tradycji związanych z Wielkanocą;

- budowanie słownika czynnego;

- rozwijanie umiejętności budowania spójnej i logicznej wypowiedzi;

- zachęcanie do pielęgnowania świątecznych tradycji.

 

  1. Utrwalenie wiadomości o Wielkanocy – rozmowa kierowana o wybranych  tradycjach związanych z Wielkanocą, wzbogacenie słownictwa, rozwijanie umiejętności budowania wypowiedzi.
  2. Zagadka logiczna:

„Na wsi je znajdziesz w każdym kurniku, a na Wielkanoc w świątecznym stroiku. Dobre na twardo, na miękko, smażone, pisanką się staje, gdy jest zdobione”.

  1. Rozmowa kierowana dotycząca możliwości zdobienia jajek za pomocą  różnych technik.
  2. Wykonanie kart pracy z podręcznika 23 i 24
  3. Propozycja piosenki: https://www.youtube.com/watch?v=K2ltR0s8eqw
  4. Propozycja dla starszych dzieci – utrwalenie sylab otwartych z paradygmatu litery P – gra ruletka. 
  5. https://wordwall.net/pl/resource/6407283/ruletka-pa

 

Wtorek 30. 04. 2021

Wielkanocne cuda

 

- kształtowanie poczucia rytmu, ćwiczenia ogólnorozwojowe

- doskonalenie sprawności manualnych

 

Dziecko stosuje się do poleceń dorosłego- porusza się wg instrukcji, wykonuje ozdobę wielkanocną

  1. 1.     Propozycja zabaw muzyczno ruchowych - zabawy z panem Miłoszem z cyklu „Tuptaj Maluszku”

https://www.youtube.com/watch?v=_cht9rDfYXg

https://wordwall.net/pl/resource/1069314/gimnastyka-przedszkolaka

 

  1. 2.     Propozycje wykonania ozdób wielkanocnych – zdjęcia wysłane w aplikacji Messenger

 

Środa 31. 04. 2021

Zajączkowe zabawy

 − rozwijanie umiejętności liczenia.

Dziecko liczy w zakresie pięciu.

Zabawa ruchowa przy piosence:

https://www.youtube.com/watch?v=wHBttUjMPHc&t=14s

 Zając długie uszy ma

 

(sł. Agnieszka Kopacz, muz. Agnieszka Kopacz, Piotr Belak)

 

Zając długie uszy ma

tralala, tralala

Nosek słodki oczka dwa

hopsa, hopsa, sa.

Każdy zając skacze – hop!

Hop! Hop! Hop! Hop! Hop! Hop!

Jeden skok.

Drugi skok

Teraz wszyscy: hop

 

Wielkanocna wyliczanka matematyczna

 

https://www.youtube.com/watch?feature=youtu.be&v=c5i5tdCSSDU&fbclid=IwAR2qusJ9vviTTDRAb0CWWAV_mGC3S8wdz_np0Y_CT_gIYxBJN6YuSyhjC7s&app=desktop

Pięć zajączków małych skacze po polanie jeśli jeden się schowa, ile ich zostanie?

 Pięć zajączków małych skacze po polanie, jeśli dwa się schowają, ile ich zostanie?

Pięć zajączków małych skacze po polanie, jeśli trzy się schowają, ile ich zostanie?

 Pięć zajączków małych skacze po polanie, cztery odeszły, ile ich zostanie?

 Pięć zajączków małych już do mamy kica, bo kocha je ogromnie mama zajęczyca.

 

 Życzę wszystkim Rodzicom i dzieciom zdrowia, spokoju i radości.

 

Agnieszka Furman