Zespół Szkolno-Przedszkolny w Konarach

Zespół Szkolno-Przedszkolny w Konarach

63-910 Miejska Górka

Konary 56

Tel: (65) 547-77-95

 

E-mail: zskonary@wp.pl

  • Statystyki

    • Odwiedziny: 562063
    • Do końca roku: 231 dni
    • Do wakacji: 38 dni
  • Kalendarium

    Wtorek, 2024-05-14

    Imieniny: Bonifacego, Julity

  • Kartka z kalendarza

Maluszki 2020/2021

 

MALI ODKRYWCY – PROJEKT MLEKO

 

06.04.2021

Temat  Mleczna burza mózgów.

Cele: rozwijanie wiedzy ogólnej na temat mleka i jego pochodzenia.

Zadanie 1.

Prezentacja dotyczącą mleka i jego pochodzenia wysłana za pomocą aplikacji meseenger.

Zadanie 2.

 Po obejrzeniu prezentacji zadajemy dziecku pytania :

 - jakiego koloru jest mleko? (białe, żółte)

 -które zwierzęta dają mleko? (krowa, koza, owca)

 -gdzie żyją zwierzęta, które dają mleko? (gospodarstwo, obora)

 -skąd mleko i jego produkty trafiają do sklepu? (mleczarnia)

 -z czego pijemy mleko? (kubek, szklanka, kartonik ze słomka)

 -jak można podać mleko do picia? (zimne, ciepłe)

 - czy lubisz pić mleko

Zadanie 3.

 Zabawa " Krówki muczą", - na dźwięk muzyki dzieci chodzą po łące, głośno muczą i schylają się aby zjeść trawę, kiedy muzyka cichnie dzieci chowają się do stodoły - siadają na ziemi tworząc z rąk daszek nad głową. Zabawę można powtarzać w szybkim i wolnym tempie.

07.04.2021

Temat:Nabiał - produkt zdrowy.

Cele: doskonalenie procesów myślowych, rozpoznawanie produktów za pomocą zmysłu smaku, rozwijanie analizy sylabowej.

Zadanie 1.

Wysłuchanie wiersza pt."Tylko nic nie mówcie krowie" H. Szayerowej

Nabiał – produkt smaczny, zdrowy.

Dostajemy go od krowy.

Tylko  nic nie mówcie krowie!

Jak się krowa o tym dowie,

To się jej przewróci w głowie

I gotowa narozrabiać…

I przestanie nabiał dawać,

Czyli masło, mleko, sery i śmietanę na desery!

No i jajka.

Co ja baję!

Przecież jajka kura daję.

Tylko nic nie mówcie kurze!

Niech je znosi jak najdłużej!

Bo jak o tym się rozgłosi…

To przestanie jajka znosić!

 

Rozmowa na temat wiersza :

- co to jest nabiał?

 - jakie produkty były wymienione w wierszu?

 - czy wszyscy ludzie mogą pić mleko? (nie)

- czy jajka też są wytwarzane z mleka?

 -dlaczego jajka też są nabiałem?

 

Zadanie 2.

 Nazwij produkty na ilustracji, spróbuj podzielić je na sylaby

Ilustracja wysłana za pomocą Messenger

 

Zadanie 3.

"Spróbuj rozpoznać, co jesz?" - zabawa dydaktyczna. Proszę o przygotowanie w miarę możliwości kilku produktów mlecznych. Dziecko ma za zadanie rozpoznać produkt za pomocą zmysłu smaku. Można schować produkty w przykrytych miseczkach aby odrazy ich nie widziały oczkami.

 

WIELKANOC

29.03 2021

 Temat : Wielkanoc w mieście i na wsi.

Cele ogólne : zdobywanie wiedzy o wsi i jej mieszkańcach, wyróżnienie zwierząt kojarzonych w Wielkanocą, odróżnienie wsi od miasta, umiejętność słuchania i budowania zdań.

 

Zadanie 1.

Rozmowa kierowana na podstawie opowiadania „Krysia Kuna i kogut dla Kiciusia”

Prosimy dziecko o podanie różnic między miastem a wsią, czy wybrałyby życie w mieście czy na wsi....

Zdjęcie wysłane za pomocą aplikacji messenger

 

Na koniec zadania 1 pytamy czy według nich na wsi i w mieście święta wielkanocne i chodzi się tak samo

 

Zadanie 2

 Pokazujemy dziecku obrazek przedstawiający zwierzęta na wsi i prosimy aby samodzielnie nazwało wszystkie zwierzęta oraz wyróżniło zwierzęta kojarzące się z Wielkanocą.

Zdjęcie wysłane za pomocą messenger

 

 

Zadanie 3.

Zabawa logopedyczne dla chętnych : wydawanie dźwięków przedstawionych zwierząt, które zwierzę wydaje najgłośniejsze dźwięki

 

30.03.2021

Temat :Pisanki Wielkanocne.

Cele: rozwijanie spostrzegawczości, percepcji wzrokowej i porównywanie oraz rozwijanie umiejętności plastycznych.

 

 

 

 

Zadanie 1.

Poznajemy różne rodzaje pisanej. Dziecko próbuje wskazać paluszkiem , które jajko to pisanka, kraszanka, oklejanka, drapanka, ażurek. Starsze dzieci mogą się wypowiedzieć dlaczego owe jajko ma taka nazwę.

Zdjęcia wysłane za pomocą aplikacji Messenger.

 

Zadanie 2.

Przesuń palcem kolorowe jajeczka do koszyczka, które jest w tym samym kolorze.

Karta pracy wysłana za pomocą aplikacji messenger

 

Zadanie 3.

Zabawa ruchowa "Kurki i jajka" - włączamy dowolna muzykę, na jej dźwięk dziecko swobodnie biega po pokoju udając kurki, na znak wyłączonej muzyki dziecko udaje jajko kulac się na podłodze. W czasie zabawy można zmieniać tempo zmienianych pozycji, szybko wolno.

 

31.03.2021

Temat: Wielkanocny zając

Cele: rozwijanie logicznego myślenia, sprawności ruchowej oraz poczucia rytmu.

 

Zadanie 1. Zagadki świąteczne

- W wielkanocnym koszyczku leżeć będą sobie. Zanim je tam włożę ładnie je ozdobie… (pisanki)

- Tyle w koszyczku leży pisanek , a pośród nich słodki, cukrowy…(baranek)

- Choć już święta blisko wiatr na dworze dmucha. Na talerzu, w domu rośnie już…..(rzeżucha)

- Jestem żółty, mały, puszysty i z jajka się wykluwam. Czy już wiecie kim ja jestem? (kurczaczek)

- Zgodnie z wielkanocnym zwyczajem słodkie upominki słodkie upominki każdemu rozdaje …( zajączek wielkanocny)

 

 

 

 

Zadanie 2.

Zabawa " Skaczą zajączki"- chowany w domu lub na podwórku pisanki lub inne przedmioty związane ze świętami, dzieci udając zajączki muszą odnaleźć jajeczka słuchając poleceń ciepło - zimno, gdy dziecko zbliża się do przedmiotu mowy ciepło gdy się oddala zimno.

Zadanie 3.

Zabawa skoczna do piosenki „Zając” – Muzolaki przesłanego przez You Tube