Oddział III - Starszaki ciąg dalszy
Pożegnania nadszedł czas
15.06.2020-19.06.2020
Język angielski 18.06.2020r.
Kochane przedszkolaki poćwiczmy nasza piękną wymową oraz poprawmy sobie humorki :)
Zapraszam Was do posłuchania i zaśpiewania bardzo wesołej piosenki.
https://supersimple.com/song/my-happy-song-featuring-noodle-pals/
Monika Ratajczak
Poniedziałek - Pocieszajki dla maluszków
(Karty pracy s.72)
Cel:
-rozwijanie mowy
Słuchanie opowiadani A.Widzowskiej „Pocieszajki dla maluszków”
Rozmowa na temat opowiadania
Wtorek - Liczymy patyczki
(Karty pracy s. 73-74)
Cele:
-rozwijanie umiejętności liczenia
-dodawanie i odejmowanie w zakresie 10
Układanie z patyczków kształtów figur geometrycznych
Układanie patyczków według kolorów
Odkładanie patyczków według kolorów i układanie działania
Środa - Na zawsze zapamiętasz
(Karty pracy s.75-76)
Cele:
-umuzykalnianie dzieci
-rozwijanie sprawności manualnej
Słuchanie piosenki „Na zawsze zapamiętasz”
Rysunek- „Co najbardziej podobało mi się w przedszkolu”
Czwartek - Wakacyjny pociąg
(Karty pracy77-78)
Cele:
-poznawanie przyczyn pękania czereśni
-zachęcanie do uczestnictwa w zabawach badawczych
Eksperyment, który pomoże wyjaśnić dzieciom dlaczego, kiedy pada deszcz, dojrzewające latem owoce pękają.
Piątek - Czas pożegnania
Cele:
-rozwijanie ogólnej sprawności ruchowej
-pożegnanie z przedszkolem
Słuchanie wiersza A. Widzowskiej „Pożegnanie przedszkola”
Dowolne inscenizacje ruchowe do utworów związanych z tematyką pożegnania przedszkola
https://www.youtube.com/watch?v=qmvipCo922w
https://www.youtube.com/watch?v=4ba9aVhV88M
8 – 10 czerwca Wakacyjne podróże
PONIEDZIAŁEK - Wakacje na wybrzeżu
(karty pracy cz. 4, str. 60 -61)
Cel:
- rozwijanie mowy.
- Piosenka „Lato na wakacjach”.
- Opowiadanie M. Strękowskiej – Zaremby „Wakacyjne podróże”.
- Rozmowa na temat opowiadania.
WTOREK – Litera H
(karty pracy cz. 2, str. 70 -73)
Cele:
- rozwijanie umiejętności dokonywania analizy i syntezy słów,
- rozpoznawanie i nazywanie poznanych liter.
- Wyodrębnienie wyrazu podstawowego – hamak
- Przeprowadzenie analizy i syntezy słuchowej słowa hamak. Dzielimy z dzieckiem lub dziecko samodzielnie dzieli słowo hamak na sylaby i na głoski. Liczymy, ile w słowie jest sylab, a ile jest głosek. Wymieniamy kolejno wszystkie głoski h-a-m-a-k. Następnie dziecko podaje przykłady innych słów, w których głoskę h słychać na początku (np. herbata, hotel, huta, …), w środku (bohater…).
- Wskazanie, że litera h jest spółgłoską i oznaczamy ją kolorem niebieskim.
ŚRODA – Lato na wakacjach
(kart pracy cz. 4, str. 62 – 63)
Cele:
- rozwijanie koordynacji słuchowo – ruchowej,
- rozwijanie sprawności fizycznej.
- Wysłuchanie ponownie piosenki pt. „Lato na wakacjach”
- Zabawa na świeżym powietrzu – skoki na skakance, zabawa w chowanego, mały tor przeszkód.
1 – 5 czerwca Niby tacy sami, a jednak inni
PONIEDZIAŁEK – Dzień Dziecka
Cele:
- zachęcanie do wspólnej zabawy z rodzicami
Propozycje wspólnych zabaw dla dzieci i rodziców:
- Zabawa w chowanego.
- Zabawa „Ciepło, zimno”.
- Tanecznym krokiem – wspólne tańce przy ulubionych piosenkach.
- Wspólne gotowanie.
- DIY, czyli zrób to sam. Wspólne wykonanie, np. z masy solnej, masy porcelanowej małego dzieła, np. figurki ulubionej postaci z bajki.
WTOREK – Piłka dla wszystkich
(karty pracy cz. 4, str. 54)
Cele:
- rozwijanie mowy,
- kształtowanie postawy tolerancji w stosunku do dzieci niepełnosprawnych.
- Opowiadanie Agaty Widzowskiej Piłka dla wszystkich – tekst w pliku
- Rozmowa na temat opowiadania.
- Czym jest tolerancja? – wyjaśnienie pojęcia, rozmowa na temat zachowań tolerancyjnych w opowiadaniu i w życiu.
ŚRODA – Litera Ż
(karty pracy cz. 2 (zielone), str. 64 – 67; str. 66 – dla chętnych)
Cele:
- rozwijanie umiejętności dokonywania analizy i syntezy słów,
- rozpoznawanie i nazywanie poznanych liter.
- Wyodrębnienie wyrazu podstawowego – żubry
- Przeprowadzenie analizy i syntezy słuchowej słowa żubry. Dzielimy z dzieckiem lub dziecko samodzielnie dzieli słowo żubry na sylaby i na głoski. Liczymy, ile w słowie jest sylab, a ile jest głosek. Wymieniamy kolejno wszystkie głoski ż-u-b-r-y. Następnie dziecko podaje przykłady innych słów, w których głoskę ż słychać na początku (np. żaba, żurek, żyrafa,..), w środku (leżak, jeżyny, kałuża,…). Proszę zwrócić uwagę, że głoska ż na końcu słowa jest często słyszana jako głoska sz, np. w słowie garaż.
- Wskazanie, że litera ż jest spółgłoską i oznaczamy ją kolorem niebieskim.
CZWARTEK – Dziwni goście
(karty pracy cz. 4, str. 56 – 58)
Cel:
- rozwijanie zdolności wokalnych
- rozwijanie sprawności fizycznej.
- Słuchanie piosenki „Dziwni goście”
- Propozycje ćwiczeń ruchowych https://www.youtube.com/watch?v=9anvE9BJHoo
PIĄTEK – Moje uczucia
(karty pracy cz. 4, str. 59)
Cele:
- rozwijanie mowy,
- rozróżnianie emocji towarzyszących ludziom dorosłym i dzieciom.
- Czym są emocje? – materiał w plikach
- Koło podstawowych emocji – materiał pdf
- Tekst Jolanty Kucharczyk Moje uczucia – materiał w plikach
- Rozmowa na temat tekstu.
- Wykonanie rysunku „Co nas cieszy, co nas smuci”
Język angielski 26-29.05.2020
Ten tydzień to czas na celebrowanie Dnia Mamy obchodzony 26 maja.
W związku z tym proszę obejrzyjcie i posłuchajcie piosenki tematycznej. Spróbujcie ją także zaśpiewać.
Możecie urządzić koncert dla Mamy lub całej rodziny.
https://www.youtube.com/watch?v=frYfZYeBO4k
Buziaki i pozdrowienia
ŚRODA - Poznajemy literę wielką i małą: F, f.
(karty pracy cz. 2 (zielona), str. 58 – 61; 60 – dla chętnych)
Cele:
- rozwijanie umiejętności dokonywania analizy i syntezy słów,
- rozpoznawanie i nazywanie poznanych liter.
- Wyodrębnienie wyrazu podstawowego – farby
- Przeprowadzenie analizy i syntezy słuchowej słowa farby. Dzielimy z dzieckiem lub dziecko samodzielnie dzieli słowo farby na sylaby i na głoski. Liczymy, ile w słowie jest sylab, a ile jest głosek. Wymieniamy kolejno wszystkie głoski f-a-r-b-y. Następnie dziecko podaje przykłady innych słów, w których głoskę f słychać na początku (np. futro, flaga, fasola,…), w środku (agrafka, alfabet, wafle,…).
- Wskazanie, że litera f jest spółgłoską i oznaczamy ją kolorem niebieskim.
- Wprowadzenie litery f, F – materiał w plikach.
CZWARTEK – Wokół mamy i taty
(karty pracy cz.4, str. 49 – 51)
Cele:
- rozwijanie słuchu fonematycznego,
- rozwijanie mowy.
- Układanie zdań o rodzicach. Zadaniem dziecka jest ułożenie zdania o mamie, tacie lub obojgu rodzicach. Zapisujemy zdania na kartce (można narysować serce i w nim wpisać zdanie).
- Liczenie słów w zdaniach. Dorosły czyta zdanie, a dziecko liczy w nim słowa i podaje ich liczbę. Np.: Mama dobrze gotuje. (3), Tata lubi grać w piłkę. (5)
- Podawanie rymów do słów: mama, tata.
Mama – (przykłady) rama, gama, tama, dama, lama, …
Tata – (przykłady) wata, data, chata, łata, mata, …
PIĄTEK – Festyn
(karty pracy cz. 4, str. 52 – 53)
Cele:
- rozwijanie mowy
- Słuchanie opowiadania Agaty Widzowskiej Festyn – tekst w plikach
- Rozmowa na temat opowiadania