Zespół Szkolno-Przedszkolny w Konarach

Zespół Szkolno-Przedszkolny w Konarach

63-910 Miejska Górka

Konary 56

Tel: (65) 547-77-95

 

E-mail: zskonary@wp.pl

  • Statystyki

    • Odwiedziny: 561944
    • Do końca roku: 231 dni
    • Do wakacji: 38 dni
  • Kalendarium

    Wtorek, 2024-05-14

    Imieniny: Bonifacego, Julity

  • Kartka z kalendarza

Oddział III - Starszaki ciąg dalszy

 

Pożegnania nadszedł czas

15.06.2020-19.06.2020

 

Język angielski 18.06.2020r.

Kochane przedszkolaki poćwiczmy nasza piękną wymową oraz poprawmy sobie humorki :)

Zapraszam Was do posłuchania i zaśpiewania bardzo wesołej piosenki.

https://supersimple.com/song/my-happy-song-featuring-noodle-pals/

 

Monika Ratajczak

 

Poniedziałek - Pocieszajki dla maluszków

(Karty pracy s.72)

Cel:

-rozwijanie mowy

 

Słuchanie opowiadani A.Widzowskiej „Pocieszajki dla maluszków”

Rozmowa na temat opowiadania

 

Wtorek - Liczymy patyczki

(Karty pracy s. 73-74)

Cele:

-rozwijanie umiejętności liczenia

-dodawanie i odejmowanie w zakresie 10

 

Układanie z patyczków kształtów figur geometrycznych

Układanie patyczków według kolorów

Odkładanie patyczków według kolorów i układanie działania

 

Środa - Na zawsze zapamiętasz

(Karty pracy s.75-76)

 

Cele:

-umuzykalnianie dzieci

-rozwijanie sprawności manualnej

 

Słuchanie piosenki „Na zawsze zapamiętasz”

Rysunek- „Co najbardziej podobało mi się w przedszkolu”

 

 

Czwartek - Wakacyjny pociąg

(Karty pracy77-78)

Cele:

-poznawanie przyczyn pękania czereśni

-zachęcanie do uczestnictwa w zabawach badawczych

 

Eksperyment, który pomoże wyjaśnić dzieciom dlaczego, kiedy pada deszcz, dojrzewające latem owoce pękają.

 

 

Piątek - Czas pożegnania

Cele:

-rozwijanie ogólnej sprawności ruchowej

-pożegnanie z przedszkolem

 

Słuchanie wiersza A. Widzowskiej „Pożegnanie przedszkola”

 

Dowolne inscenizacje ruchowe do utworów związanych z tematyką pożegnania przedszkola

 

https://www.youtube.com/watch?v=qmvipCo922w

 

https://www.youtube.com/watch?v=4ba9aVhV88M

 

 

8 – 10 czerwca Wakacyjne podróże

PONIEDZIAŁEK - Wakacje na wybrzeżu

(karty pracy cz. 4, str. 60 -61)

Cel:

- rozwijanie mowy.

  • Piosenka „Lato na wakacjach”.
  • Opowiadanie M. Strękowskiej – Zaremby „Wakacyjne podróże”.
  • Rozmowa na temat opowiadania.

WTOREK – Litera H

(karty pracy cz. 2, str. 70 -73)

Cele:

- rozwijanie umiejętności dokonywania analizy i syntezy słów,

- rozpoznawanie i nazywanie poznanych liter.

  • Wyodrębnienie wyrazu podstawowego – hamak
  • Przeprowadzenie analizy i syntezy słuchowej słowa hamak. Dzielimy z dzieckiem lub dziecko samodzielnie dzieli słowo hamak na sylaby i na głoski. Liczymy, ile w słowie jest sylab, a ile jest głosek. Wymieniamy kolejno wszystkie głoski h-a-m-a-k. Następnie dziecko podaje przykłady innych słów, w których głoskę h słychać na początku (np. herbata, hotel, huta, …), w środku (bohater…).
  • Wskazanie, że litera h jest spółgłoską i oznaczamy ją kolorem niebieskim.

ŚRODA – Lato na wakacjach

(kart pracy cz. 4, str. 62 – 63)

Cele:

- rozwijanie koordynacji słuchowo – ruchowej,

- rozwijanie sprawności fizycznej.

  • Wysłuchanie ponownie piosenki pt. „Lato na wakacjach”
  • Zabawa na świeżym powietrzu – skoki na skakance, zabawa w chowanego, mały tor przeszkód.

 

1 – 5 czerwca Niby tacy sami, a jednak inni

PONIEDZIAŁEK – Dzień Dziecka

Cele:

- zachęcanie do wspólnej zabawy z rodzicami

Propozycje wspólnych zabaw dla dzieci i rodziców:

  1. Zabawa w chowanego.
  2. Zabawa „Ciepło, zimno”.
  3. Tanecznym krokiem – wspólne tańce przy ulubionych piosenkach.
  4. Wspólne gotowanie.
  5. DIY, czyli zrób to sam. Wspólne wykonanie, np. z masy solnej, masy porcelanowej małego dzieła, np. figurki ulubionej postaci z bajki.

 

WTOREK – Piłka dla wszystkich

(karty pracy cz. 4, str. 54)

Cele:

- rozwijanie mowy,

- kształtowanie postawy tolerancji w stosunku do dzieci niepełnosprawnych.

  • Opowiadanie Agaty Widzowskiej Piłka dla wszystkich – tekst w pliku
  • Rozmowa na temat opowiadania.
  • Czym jest tolerancja? – wyjaśnienie pojęcia, rozmowa na temat zachowań tolerancyjnych w opowiadaniu i w życiu.

 

ŚRODA – Litera Ż

(karty pracy cz. 2 (zielone), str. 64 – 67; str. 66 – dla chętnych)

Cele:

- rozwijanie umiejętności dokonywania analizy i syntezy słów,

- rozpoznawanie i nazywanie poznanych liter.

  • Wyodrębnienie wyrazu podstawowego – żubry
  • Przeprowadzenie analizy i syntezy słuchowej słowa żubry. Dzielimy z dzieckiem lub dziecko samodzielnie dzieli słowo żubry na sylaby i na głoski. Liczymy, ile w słowie jest sylab, a ile jest głosek. Wymieniamy kolejno wszystkie głoski ż-u-b-r-y. Następnie dziecko podaje przykłady innych słów, w których głoskę ż słychać na początku (np. żaba, żurek, żyrafa,..), w środku (leżak, jeżyny, kałuża,…). Proszę zwrócić uwagę, że głoska ż na końcu słowa jest często słyszana jako głoska sz, np. w słowie garaż.
  • Wskazanie, że litera ż jest spółgłoską i oznaczamy ją kolorem niebieskim.

 

CZWARTEK – Dziwni goście

(karty pracy cz. 4, str. 56 – 58)

Cel:

- rozwijanie zdolności wokalnych

- rozwijanie sprawności fizycznej.

 

PIĄTEK – Moje uczucia 

(karty pracy cz. 4, str. 59)

Cele:

- rozwijanie mowy,

- rozróżnianie emocji towarzyszących ludziom dorosłym i dzieciom.

  • Czym są emocje? – materiał w plikach
  • Koło podstawowych emocji – materiał pdf
  • Tekst Jolanty Kucharczyk Moje uczucia – materiał w plikach
  • Rozmowa na temat tekstu.
  • Wykonanie rysunku „Co nas cieszy, co nas smuci”

 

Język angielski  26-29.05.2020

Ten tydzień to czas na celebrowanie Dnia Mamy obchodzony 26 maja.

W związku z tym proszę obejrzyjcie i posłuchajcie piosenki tematycznej. Spróbujcie ją także zaśpiewać.

 Możecie urządzić koncert dla Mamy lub całej rodziny.

https://www.youtube.com/watch?v=frYfZYeBO4k

Buziaki i pozdrowienia Uśmiech

 

ŚRODA - Poznajemy literę wielką i małą: F, f.

(karty pracy cz. 2 (zielona), str. 58 – 61; 60 – dla chętnych)

Cele:

- rozwijanie umiejętności dokonywania analizy i syntezy słów,

- rozpoznawanie i nazywanie poznanych liter.

  • Wyodrębnienie wyrazu podstawowego – farby
  • Przeprowadzenie analizy i syntezy słuchowej słowa farby. Dzielimy z dzieckiem lub dziecko samodzielnie dzieli słowo farby na sylaby i na głoski. Liczymy, ile w słowie jest sylab, a ile jest głosek. Wymieniamy kolejno wszystkie głoski f-a-r-b-y. Następnie dziecko podaje przykłady innych słów, w których głoskę f słychać na początku (np. futro, flaga, fasola,…), w środku (agrafka, alfabet, wafle,…).
  • Wskazanie, że litera f jest spółgłoską i oznaczamy ją kolorem niebieskim.
  • Wprowadzenie litery f, F – materiał w plikach.

 

CZWARTEK – Wokół mamy i taty

(karty pracy cz.4, str. 49 – 51)

Cele:

- rozwijanie słuchu fonematycznego,

- rozwijanie mowy.

  • Układanie zdań o rodzicach. Zadaniem dziecka jest ułożenie zdania o mamie, tacie lub obojgu rodzicach. Zapisujemy zdania na kartce (można narysować serce i w nim wpisać zdanie).
  • Liczenie słów w zdaniach. Dorosły czyta zdanie, a dziecko liczy w nim słowa i podaje ich liczbę. Np.: Mama dobrze gotuje. (3), Tata lubi grać w piłkę. (5)
  • Podawanie rymów do słów: mama, tata.

Mama –  (przykłady) rama, gama, tama, dama, lama, …

Tata – (przykłady) wata, data, chata, łata, mata, …

PIĄTEK – Festyn

(karty pracy cz. 4, str. 52 – 53)

Cele:

- rozwijanie mowy

  • Słuchanie opowiadania Agaty Widzowskiej Festyn – tekst w plikach
  • Rozmowa na temat opowiadania