Zespół Szkolno-Przedszkolny w Konarach

Zespół Szkolno-Przedszkolny w Konarach

63-910 Miejska Górka

Konary 56

Tel: (65) 547-77-95

 

E-mail: zskonary@wp.pl

  • Statystyki

    • Odwiedziny: 561712
    • Do końca roku: 231 dni
    • Do wakacji: 38 dni
  • Kalendarium

    Wtorek, 2024-05-14

    Imieniny: Bonifacego, Julity

  • Kartka z kalendarza

Oddział I - Maluszki

„Nadchodzą wakacje” (15-19 czerwca 2020)

  

 

Język angielski 18.06.2020r.

Kochane przedszkolaki poćwiczmy nasza piękną wymową oraz poprawmy sobie humorki :)

Zapraszam Was do posłuchania i zaśpiewania bardzo wesołej piosenki.

https://supersimple.com/song/my-happy-song-featuring-noodle-pals/

 

Monika Ratajczak

 

„Nadchodzą wakacje” (15-19 czerwca 2020)

Poniedziałek 15. 06. 2020

„Bezpieczne wakacje”

- umuzykalnienie dzieci

Dziecko porusza się rytmicznie przy muzyce.

https://www.youtube.com/watch?v=W4RHyjQLfCM

 

Wtorek 16. 06. 2020

„Ruch to zdrowie”

- rozwijanie sprawności fizycznej

Dziecko wykonuje ćwiczenia z elementami skoku

●Propozycja zajęć ruchowych:

https://www.youtube.com/watch?v=j4EiXelSTkI

https://www.youtube.com/watch?v=5PcvTkMDK3A

 

 

Środa 17. 06. 2020

„Bezpieczeństwo ponad wszystko”

- rozwijanie mowy

Dziecko zna podstawowe zasady bezpieczeństwa podczas wakacji.

Wysłuchanie piosenki Zozi „Bezpieczne wakacje”.

Obejrzenie zdjęć oraz analiza poszczególnych sytuacji.

Propozycja obejrzenia bajki o bezpieczeństwie nad wodą.

https://www.youtube.com/watch?v=0iidgRGFl60&t=30s

 

Czwartek 18. 06. 2020

„Wakacyjna wyliczanka”

- rozwijanie mowy

Dziecko mówi wyraźnie.

Posłuchanie wyliczanki:

Konduktorze, konduktorze, czy zabierzesz nas nad morze?

Bardzo chętnie, raz i dwa, ale zróbcie to co ja.

Konduktorze, konduktorze, każdy z tobą jechać może?

Pokaż bilet, raz, dwa, trzy. Na wakacje jedziesz ty!!!

 

Rozmowa kierowana o wyjazdach wakacyjnych:

- czym jechały na wakacje dzieci z wyliczanki?

- co musiały mieć, żeby jechać pociągiem?

- czym jeszcze możemy pojechać/polecieć na wakacje?

Oglądanie i nazywanie różnych pojazdów-praca z obrazkiem.

Naśladowanie dźwięków wydawanych przez różne środki lokomocji.

Pociąg – puff, puff

Samolot –sssyyyyyyyyyyyyy

Samochód – brum, brum, brum

Rower – dzyń, dzyń, dzyń

Autobus – ter, ter, ter

 

Piątek 19. 06. 2020

„Co warto zapakować do plecaka?”

- rozwijanie logicznego myślenia

Dziecko rozwiązuje zagadki logiczne.

Propozycja zagadek w formie zdjęć, wysłane za pomocą Messengera.

xxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxx

,, MOJE PODWÓRKO" 

 

Poniedziałek 08.06.2020

 W piaskownicy

 

 - rozwijanie mowy

Dziecko odpowiada na pytania dotyczące opowiadania

 

Słuchanie opowiadania E.Pałasz ,,Jak Wojtek szukał przyjaciela"

 

 Pewien chłopczyk, Wojtuś, nie miał kolegów. Po prostu nie wiedział, jak ich znaleźć. Co tu robić? Myślał, myślał, aż wymyślił. Podejdzie do chłopaka i z całej siły go uderzy. Chłopiec zobaczy, jaki Wojtuś jest silny, i się zaprzyjaźni. Jak pomyślał, tak zrobił. Ale chłopiec się rozryczał, a potem Wojtek za karę dwa dni nie chodził na podwórko.

 Wymyślił następny sposób. Podejdzie do chłopca i zabierze mu zabawkę. Chłopiec pomyśli, że Wojtuś też chce się bawić, i zostaną przyjaciółmi. Ale tamten chłopiec powiedział: „Nie przeszkadzaj” i chciał odebrać swoją koparkę. Ponieważ Wojtek nie chciał oddać, zaczęli się sypać piaskiem, a potem Wojtek nie oglądał telewizji przez dwa dni.

 Wojtek wymyślił trzeci sposób. Weźmie swoją najładniejszą zabawkę, nowy samochód terenowy, jak prawdziwy, tylko mniejszy, i będzie się bawił. Tamten chłopiec też będzie chciał się pobawić i zostaną przyjaciółmi. No i szło całkiem dobrze, chłopiec szalał z dżipem po całej piaskownicy, ale Wojtek nagle się rozmyślił i zabrał swoją zabawkę. Tamten się obraził i zdzielił Wojtusia koparką. Wojtuś oddał, i tym razem nie jadł słodyczy przez dwa dni.

 I znowu Wojtek nie miał przyjaciela. Nie to nie. Poszedł zjeżdżać na zjeżdżalni. Zjeżdża, aż tu mu coś wylądowało na głowie. Usłyszał głośny śmiech. To jakaś dziewczynka pędzi za nim i chce go prześcignąć. O nie! Wojtek pierwszy dopadł drabinki, pierwszy się wspiął, pierwszy zjeżdża, ale ona nie czeka, tylko za nim.

 I znowu ma ją na głowie.

 Wojtek, niewiele myśląc, za nią i teraz on jej na głowę. A ta sięśmieje, mało nie pęknie, i woła:

 – Ale super! Jak się nazywasz? Bo ja Kalinka!

 A ja Wojtek! Kto pierwszy w piaskownicy?

– Ja!

 – Nie, właśnie, że ja!

 W piaskownicy razem budowali zamek, ale Kalinka potem zaczęła robić dołek i trochę się pokłócili, co większe: dołek czy zamek. Na szczęście tak się pchali, że zamek się zrobił całkiem malutki, a dołek zniknął, więc zaczęli sięśmiać. No i jeszcze trochę sobie pobiegali naokoło wszystkich dzieci, wrzeszcząc wniebogłosy i trzeba było iść do domu. Szkoda. Odtąd Wojtek bawił się z Kalinką. I do tego przestał szukać przyjaciela. Jak myślisz, dlaczego?

 

 

Rozmowa z dzieckiem na temat opowiadania.

 - Jak Wojtuś szukał przyjaciela?

 - Czy dobrze robił? Czy tak należy bawić się z innymi dziećmi?

 - Jak poznał Kalinkę?

 - Czy ona jest jego przyjacielem?

 

Piosenka do posłuchania

https://www.youtube.com/watch?v=CHRrns4VEsQ

 

 

Wtorek 09.06.2020

 Skoki, skłony i podskoki

 

-rozwijanie ogólnej sprawności fizycznej

 

Dziecko wykonuje proste ćwiczenia gimnastyczne

 

 https://www.youtube.com/watch?v=FZ3pj_ZkldQ

https://www.youtube.com/watch?v=9iOLdoHhLpc

 

 

 

Środa 10.06.2020

Liczymy babki

 

- rozwijanie umiejętności liczenia

Dziecko liczy w zakresie czterech

 

Wychodzimy z dzieckiem na podwórko do piaskownicy. Dziecko wybiera sobie foremkę do piasku. Rodzic mówi dziecku zadania, ono ilustruje je za pomocą babek z piasku i podaje wyniki.

 - Zrób cztery babki. Policz je głośno. Usuń dwie babki. Ile babek zostało? Policz je.

 

- Zrób dwie babki. Policz je głośno. Dorób jeszcze dwie babki. Ile masz razem babek? Policz je.

 

- Zrób trzy babki. Policz je głośno. Usuń jedną babkę. Ile babek Ci zostało? Policz je głośno. Itd.

 

 Jeśli nie dopisała pogoda, możemy użyć piasku kinetycznego (przepis poniżej) lub układać i liczyć inne zabawki.

 Przepis na piasek kinetyczny:

 https://www.youtube.com/watch?v=G4S2gv8f2S8

 

 Piątek 12.06.2020

 Skacząca piłka

 

- rozwijanie sprawności manualnej

Dziecko maluje rysunek piłki

 

Słuchanie wiersza „Piłka” Doroty Gellner

 

Po cichutku po kryjomu,

Wyskoczyła piłka z domu.

Hop! Hop! W górę! W dół!

Przeskoczyła świata pół.

Zatrzymała się pod płotem,

Zatańczyła z burym kotem!

Hop! Hop! Raz i dwa!

Obudziła złego psa!

 

Rozmowa na temat wiersza:

- O czym jest wiersz?

- Co zrobiła piłka?

- Gdzie się zatrzymała?

- Pokażcie ręką górę, a potem- dół, tak jak skakała piłka.

 

Dzieci dowolną techniką przedstawią wymarzoną dla nich piłkę.

 

„Święto dzieci”

 

Poniedziałek  1. 06. 2020

 

„Dzień Dziecka”

 

- czerpanie radości ze wspólnych zabaw

 

Dziecko bawi się w ulubione gry i zabawy.

 

Z okazji „Dnia Dziecka” proponuję spędzić ten dzień wg preferencji dziecka, np. organizując wspólną wycieczkę rowerową, wspólne gotowanie lub robienie deseru, zabawy taneczne przy muzyce, itp. W przedszkolu w tym dniu spełniamy trzy życzenia, np. spacer, zabawy na placu i taneczny dzień… Wszystko zależy od pomysłowości Waszych dzieci i Waszym możliwości … Możecie zaproponować trzy opcje i niech dziecko wybierze jedną z nich. Miłej zabawy i cudownych wrażeń.

 

 

 

Wtorek 2. 06. 2020

 

„Lubię śpiewać, lubię skakać

 

- ćwiczenie spostrzegawczości słuchowej

 

Dziecko rozpoznaje piosenki  poznane w ciągu roku.

 

Zagadki słuchowe. Włączamy fragmenty różnych piosenek. Dziecko odgaduje.

 

Zabawy muzyczno ruchowe przy piosenkach z serii Tuptaj Maluszku i innych. Rozpoznawanie tytułów piosenek po odsłuchaniu fragmentów.

 

 

 

Środa 3. 06. 2020

 

„Każdy lubi coś innego”

 

- rozwijanie mowy

 

Dziecko odpowiada na pytania dotyczące piosenek

 

Zabawy przy piosence Zozi „Każdy jest inny”

 

https://www.youtube.com/watch?v=UrBmQBMnayE

 

https://www.youtube.com/watch?v=dH6pIycu-Ts&t=1254s pierwszy fragment składanki

 

Rozmowa kierowana dotycząca piosenek

 

- co to znaczy, że każdy jest inny?

 

- czym różnimy się od innych?

 

- co to znaczy wyjątkowy?

 

 

 

Czwartek 4. 06. 2020

 

Liczymy zabawki

 

- porównywanie liczebności zabawek

 

Dziecko określa, których zabawek jest więcej/mniej i o ile więcej/mniej

 

Zabawa dydaktyczna – misie lalki i inne zabawki.

 

Proszę położyć np. jedną lalkę, dwie piłki,  trzy samochody, cztery misie.

 

Dzieci dzielą nazwy zabawek na sylaby, klaszcząc przy tym: lal-ka, pił-ki, sa- mo-cho-dy, mi-sie .

 

Dzieci liczą zabawki:

 

-ile jest lalek,

 

- ile piłek, itd.?

 

Segregowanie zabawek wg rodzajów. Proszę, aby dzieci położyły np. na ręczniki rozłożone na dywanie, na jednym lalkę, na drugim piłki, na trzecim samochody, na czwartym misie.

 

Szacowanie – jak myślisz, których jest najwięcej, a których najmniej?

 

Porównywanie – których zabawek jest więcej piłek czy samochodów ? o ile?

 

Żeby dziecko zrozumiało o ile więcej łączymy zabawki w pary np. piłki z samochodami, jeśli połączymy w pary, tzn. ułożymy jedną piłkę obok jednego samochodu i drugą piłkę obok drugiego samochodu to wówczas jedno auto (trzecie) będzie bez pary więc samochodów jest o 1 więcej niż piłek.

 

 

 

Piątek 5. 06. 2020

 

Obrazki na pocieszenie.

 

- rozwijanie sprawności manualnej

 

Dziecko rysuje, maluje obrazek

 

Oglądanie zdjęć dzieci z różnych stron świata. Opowiedzenie dzieciom, że niektóre dzieci nie maja takich pięknych kolorowych zabawek, jak dzieci w Polsce. Niektóre żyją, mieszkają i bawią się w strasznych warunkach. Zapytajmy jaką dziecko ma ulubioną zabawkę? Jaką zabawkę chciałoby podarować swojemu koledze gdyby mogło. Proszę zaproponować, żeby narysowało tę zabawkę

 

xxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxx

Język angielski  26-29.05.2020

Ten tydzień to czas na celebrowanie Dnia Mamy obchodzony 26 maja.

W związku z tym proszę obejrzyjcie i posłuchajcie piosenki tematycznej. Spróbujcie ją także zaśpiewać.

 Możecie urządzić koncert dla Mamy lub całej rodziny.

https://www.youtube.com/watch?v=frYfZYeBO4k

Buziaki i pozdrowienia Uśmiech

 

 „Święto Rodziców”

 

Poniedziałek 25. 05. 2020

 

Bukiet dla Mamusi, laurka dla Tatusia

 

- rozwijanie sprawności manualnej

 

Dziecko wyraża swoje uczucia w formie plastycznej.

 

Propozycja wykonania rysunków dla mamy i taty z okazji zbliżających się ich świąt. Proszę zaproponować dziecku, aby spróbowało narysować coś na kartce specjalnie dla mamy i specjalnie dla taty. Można zasugerować dziecku, że mama lubi kwiatki, lubi kiedy jest słoneczna pogoda i kiedy dzieci się uśmiechają, a tata lubi szybkie auta i spacery po polu, czy lesie. Można zasugerować dziecku wykonanie portretu, czyli narysowanie mamy lub taty. Jeśli wybierze tę opcję zwróćmy uwagę na części ciała np. żeby była głowa, szyja, brzuszek, nogi ręce, oczy nos, uszy. Jeśli zdecyduje się narysować kwiatki, słoneczko, trawę to zwróćmy uwagę na używanie kolorów, np. „spójrz na ogródek, jakiego koloru jest trawa, listeczka? Narysuj też zielona trawkę, a nie fioletową, itp. To trudne dla Maluszków, ale naszą rolą jest pomóc im w tym.

 

Wtorek 26. 05. 2020

 

„Laurka”

 

- rozwijanie mowy

 

Dziecko wypowiada się nt. wiersza.

 

Wysłuchanie wiersza Ryszarda Pisarskiego „Laurka”  :

 

Wymaluję na laurce czerwone serduszko,

 

Ptaka co ma złote piórka

 

 I kwiaty w dzbanuszku

 

 Żyj mamusiu moja miła sto lat albo dłużej!

 

 Bądź wesoła i szczęśliwa zdrowie niech ci służy.

 

 

 

Rozmowa kierowana:

 

- co dziecko namaluje na laurce?

 

- czego życzy swojej mamie?

 

- a Ty co namalowałeś na laurce dla mamy i taty?

 

- czego życzysz swojej mamusi w dniu jej święta?

 

 

 

Środa 27. 05. 2020

 

„Moja Mamusia”

 

- rozwijanie mowy

 

Dziecko odpowiada na pytania dotyczące utworu.

 

Wysłuchanie piosenki:

 

https://www.youtube.com/watch?v=ItZdhgtiZh8

 

Rozmowa kierowana dotycząca mamy.

 

- komu pomagało dziecko z piosenki?

 

- w jaki sposób dziecko z piosenki pomagało mamusi?

 

- jak na imię ma Twoja mama?

 

- czym się zajmuje mama?

 

- w czym Ty możesz pomóc mamusi?

 

Zabawa naśladowcza. Odgadywanie czynności, które wykonuje dziecko i odwrotnie dziecko odgaduje czynności domowe, które wykonuje rodzic.

 

 

 

Czwartek  28. 05. 2020

 

„Zabawa z mamą, zabawa z tatą”

 

- czerpanie radości ze wspólnych zabaw z rodzicem

 

Dziecko wykonuje proste ćwiczenia gimnastyczne wspólnie z rodzicem.

 

 

 

https://www.youtube.com/watch?v=FacAJxiIzh4&t=103s

 

https://www.youtube.com/watch?v=jENEuU0SEsU

 

https://www.youtube.com/watch?v=F6zMZgnxfvI

 

 

 

Piątek 29. 05. 2020

 

„Moja rodzinka”

 

- podawanie informacji na temat swojej rodziny

 

Dziecko wymienia członków swojej rodziny, podaje ich imiona, wie czym się zajmują.

 

Zdjęcie wyliczanki o członkach rodziny wysłane za pomocą aplikacji Messenger.

 

Nauka rymowanki na pamięć. Przeliczanie paluszków. Przeliczanie członków rodziny (ale najlepiej gdy siedzą przy stole, na kanapie, bo dziecko w tym wieku musi widzieć, żeby liczyć/ widzieć co lub kogo liczy – to jest tzw. liczenie na konkretach)

 

Podawanie przez dziecko imion poszczególnych członków rodziny z wyliczanki.

 

Kogo brakuje w wyliczance? (siostry, brata)

 

 Jak ma na imię brat/siostra?

 

Czym się zajmuje mama?

 

Czym zajmuje się tata?

 

Babcia Bożenka/ Ela (…) to mama mamy czy taty? Itp.

 

xxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxx

język angielski 21.05.2020r. 

Kochane maluszki w tym tygodniu poznamy kolejne zwierzątka. Powtarzajcie po nagraniu Uśmiech. Używaj strzałek w lewo i w prawo do nawigacji.

Zwierzęta w gospodarstwie. Słownictwo tematyczne.

https://www.youtube.com/watch?v=hewioIU4a64

 

 „Będzie dobrze”

 

Poniedziałek 18. 05. 2020

 

„My dla innych”

 

-wyrażanie szacunku w formie plastycznej

 

Dziecko wykonuje pracę techniczną wybraną techniką

 

W tym tygodniu, oprócz utrwalania różnych umiejętności mamy dla Państwa i Waszych dzieci 3 propozycje twórczego wykorzystania pomysłów, rozwijania wyobraźni, sprawności manualnych. Pierwsza, to propozycja przyłączenia się do Międzynarodowego Projektu Czytelniczego „Magiczna moc bajek”. Z okazji 100. Rocznicy urodzin Jana Pawła II serdecznie zachęcamy, aby nasze przedszkolaki wykonały laurkę urodzinową dla papieża. Druga propozycja, to wyrażenie wdzięczności medykom, pracownikom służby zdrowia, którzy w tym trudnym czasie pracują dla nas wszystkich, poświęcając swoje zdrowie. Można wykonać tzw. "Kartkę dla medyka" Trzecia propozycja to wykonanie plakatu, pracy plastycznej pod hasłem "Będzie dobrze". Można wykonać jedną pracę na dany temat lub wszystkie JTechnika wykonania dowolna Prosimy aby zrobić zdjęcie chętnemu dziecku, które wykonało laurkę, kartkę lub plakat razem z jego pracą. Zgromadzone zdjęcia umieścimy na fanpage’u przedszkola na fb oraz na stronie ZSP. Zdjęcia prac prosimy przesłać do 22 maja br. Do wychowawców grup za pomocą sms lub aplikacji Messenger

 

Proszę wytłumaczyć dziecku kim był Jan Paweł II, kto to jest medyk oraz co można narysować na plakacie pozytywnych myśli. Wasza pomoc bezcenna.

 W plikach do pobrania ( na dole strony) można przeczytać opowiadanie o Karolu Wojtyle.

Wtorek 19. 05.2020

 

„Lubię skoki i podskoki”

 

- rozwijanie sprawności fizycznej

 

Dziecko wykonuje proste ćwiczenia gimnastyczne

 

https://view.genial.ly/5eb7018f2fb48d0d930ba222/interactive-content-cwiczenia-ruchowe-kolo-fortuny?fbclid=IwAR1Qd8fBVz6Xdy69b2rU4lSu5R4EDdQR4YXtOWmyzbmL20HW0JBc4BjGGpc

 

Środa 20. 05. 2020

 

„Tęczowy poranek”

 

- utrwalenie kolorów

 

Dziecko zna nazwy kolorów, rozpoznaje je i odróżnia od innych.

https://www.youtube.com/watch?v=X5OTGXAk7yU&vl=pl

 

https://www.youtube.com/watch?v=8aD01XxBqaw&fbclid=IwAR0COBVL1i_334J-j7abOfsoF4Uu3JpCldAljKLlGH-HXGgYLoIi9T-JjMQ&app=desktop

 

Wierszyk do utrwalania kolorów tęczy wysłany w aplikacji Messenger

 

Czwartek 21. 05. 2020

 

„Magiczny dzień”

 

Doświadczenie Akademia Talentów (Skittels i Logopedyczny deszcz). Propozycje doświadczeń wysłane za pomocą aplikacji Messenger.

https://www.youtube.com/watch?v=X5OTGXAk7yU&vl=pl

 

https://www.youtube.com/watch?v=8aD01XxBqaw&fbclid=IwAR0COBVL1i_334J-j7abOfsoF4Uu3JpCldAljKLlGH-HXGgYLoIi9T-JjMQ&app=desktop

 

Wierszyk do utrwalania kolorów tęczy wysłany w aplikacji Messenger

 

 

Piątek  22. 05. 2020

 

„Piosenka dobra na wszystko”

- rozwijanie mowy

 Dziecko wypowiada się nt. piosenki

Piosenka jest dobra na wszystko, jest lekarstwem na wszelkie złe chwile. Wywołuje uśmiech na buziach dzieci i dorosłych. Nawet słoneczko po usłyszeniu piosenki postanowiło wyjrzeć zza chmur!

https://www.youtube.com/watch?v=pqfnkSTExcc

Słoneczko późno dzisiaj wstało
I w takim bardzo złym humorze,
I świecić też mu się nie chciało,
Bo mówi, że zimno na dworze. 2x

Słoneczko nasze, rozchmurz buzie,
Bo nie do twarzy ci w tej chmurze,
Słoneczko nasze, rozchmurz się,
Maszerować z tobą będzie lżej!

Gdy tą piosenkę usłyszało,
To się tak bardzo ucieszyło,
Zza wielkiej chmury zaraz wyszło
I świecić teraz mu się chciało.2x

 

xxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxx

język angielski

12.05.2020 – 14.05.2020

Temat: Idziemy do zoo. Zwierzęta z dżungli.

Dziś wybierzemy się do zoo i poznamy kolejne nazwy zwierząt.

Posłuchajcie piosenki i naśladuj ruchy zwierząt. A może spróbujesz zaśpiewać?

https://www.youtube.com/watch?v=OwRmivbNgQk

Przyjemnej nauki Uśmiech. Używaj strzałek w lewo i w prawo do nawigacji.

 

Poniedziałek 11. 05. 2020

„Bal na łące”

- umuzykalnienie dzieci

Dziecko zna melodię i tekst piosenki, porusza się rytmicznie przy muzyce

https://www.youtube.com/watch?v=VL-IW-Xy0Jo

"Bal na łące "

słowa i muzyka. T.Wójcik

 

Kiedy świeci słoneczko,

to na łące nad rzeczką

świerszcze stroją skrzypeczki

do wiosennej poleczki.

Dylu – dylu już grają,

grube bąki śpiewają,

myszki tańczą poleczkę,

sapią przy tym troszeczkę.

 A trzy małe biedronki

nie chcą tańczyć tej polki

i czekają na walca,

aby tańczyć na palcach.

 

Rozmowa kierowana:

- co wydarzyło się na łące?

- kto brał udział w balu?

- Kto grał, kto śpiewał, kto tańczył, a kto nie chciał?

- dlaczego biedronki nie chciały tańczyć wiosennej poleczki?

 

 

Wtorek 12. 05. 2020

 

Zwierzęta na łące

 

- poznanie zwierząt żyjących na łące

 

- kształtowanie orientacji przestrzennej

 

Dziecko zna zwierzęta żyjące na łące

 

Wprowadzenie obrazków – motyle, mrówki, biedronki, pszczoły, zajączki, kret, żabka

 

Zabawa paluszkowa kształtująca poczucie rytmu, sprawność manualną paluszków, ale przede wszystkim orientację w przestrzeni i stosowanie nazw kierunków prawo, lewo.

 

Proszę założyć na prawy nadgarstek dziecka luźną gumkę do włosów lub zrobić znaczek na wierzchu dłoni, odcisnąć pieczątkę lub przykleić naklejkę – tak, aby dziecko wiedziało, że ta rączka jest prawa, a ta bez oznaczenia to będzie lewa. UWAGA WAŻNE!!! Proszę, abyście na razie oznaczali tylko prawą rączkę, gdy ją utrwalimy zaczniemy utrwalać stronę lewą ciała.

 

https://www.youtube.com/watch?v=MQReD1Ld1a0

 

Które zwierzątka z obrazków wystąpiły w tej zabawie?

 

A teraz zadanie na cały tydzień. Proszę, żeby odtwarzać ten filmik we fragmentach, gdyż cały jest zbyt długi. Dziś proszę, aby obejrzeć go do 17.50 minuty

 

https://www.youtube.com/watch?v=XklOWbE7vHY&fbclid=IwAR0uPrupeUxzrNwSI5eJgvr70H1KBUkpYMGSXgY1jRNAWmaeCgYI4RYZjxI&app=desktop

 

 

 

Środa 13. 05. 2020

 

„O biedronce Zosi”

 

- rozwijanie mowy

 

Dziecko wie jak wygląda biedronka, opowiada historyjkę.

 

Rozmowa kierowana przez prowadzącą.

 

https://www.youtube.com/watch?v=XklOWbE7vHY&fbclid=IwAR0uPrupeUxzrNwSI5eJgvr70H1KBUkpYMGSXgY1jRNAWmaeCgYI4RYZjxI&app=desktop

 

Proszę o obejrzenie filmu edukacyjnego  od 17.50 – 28.09

 

Czwartek 14. 05. 2020

 

„Domek pszczół”

 

- rozwijanie zainteresowań przyrodniczych (dostrzeganie różnic w budowie owadów)

 

Dziecko wie jak wygląda pszczoła, ul, pasieka.

 

- 3 i 4 latki nie muszą oglądać fragmentu bajki, gdyż może być to dla nich jeszcze niezrozumiałe.  Dzieci młodsze powinny wiedzieć, że pszczoły robią miód z pyłku, który zbierają z kwiatków. Mieszkają w ulu, a kilka uli stoi w pasiece. Wystarczy, że zobaczą obrazki. Będą wiedziały jak wygląda pszczoła, ul.

 

5 latki oraz chętne młodsze dzieci proszę o obejrzenie fragmentu filmu od 28.10 – 38.00

 

Piątek 15. 05. 2020

 

„Barwy łąki”

 

- rozwijanie sprawności manualnej

 

Dziecko potrafi wykonać owada z dostępnych materiałów.

 

Proszę o obejrzenie filmu edukacyjnego od minuty 38.37 do końca.

 

Jeśli mieszkacie w pobliżu łąki i jest to możliwe, wybierzcie się na spacer i poobserwujcie owady w ich naturalnym środowisku. Jakie rośliny zobaczyliście? Może spotkaliście jakieś zwierzątko? Pochwalcie się, proszę.

 

Praca plastyczno-techniczna do wykonania z dostępnych materiałów. Propozycje zdjęć przesyłam jak zwykle w aplikacji Messenger.

 

 

 xxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxx

język angielski

05.05 – 07.05.

Temat: Jesteśmy rodziną – słownictwo, piosenki tem