Zespół Szkolno-Przedszkolny w Konarach

Zespół Szkolno-Przedszkolny w Konarach

63-910 Miejska Górka

Konary 56

Tel: (65) 547-77-95

 

E-mail: zskonary@wp.pl

  • Statystyki

    • Odwiedziny: 561463
    • Do końca roku: 231 dni
    • Do wakacji: 38 dni
  • Kalendarium

    Wtorek, 2024-05-14

    Imieniny: Bonifacego, Julity

  • Kartka z kalendarza

klasa V

 17.04.2020r.

język polski

Temat: Ogłoszenie i zaproszenie  - sprawdzam!

Dzisiaj pracujecie na platformie WSiPnet. Na tablicy znajdziecie wszystkie informacje, które pomogą Wam w wykonaniu zadań. Prace należy odesłać do godziny 16.   Będą oceniane! JP 

 matematyka

Temat: Dzielenie ułamków dziesiętnych przez liczby naturalne.

Uzupełnij w zeszycie ćwiczeń stronę 73 i 74.

Uczniowie z opinią nie muszą robić zadania 6 i 7/74.

O przesłanie swoich rozwiązań do wtorku proszę numer 2,9, 10 na szkola-mat@o2.pl

 historia

Temat: Polska Bolesława Chrobrego (str. 170-171).

Zwróćcie uwagę na: misję chrystianizacyjną św. Wojciecha, na przyczyny i skutki zjazdu gnieźnieńskiego oraz koronację pierwszego króla Polski.                      https://www.youtube.com/watch?v=l1Id-QjkPIY

W zeszycie wyjaśnij daty:    997r. - ……………………… 1000r. - …………………………..   1025r.-……………………

 ZAJĘCIA  KSZTAŁTUJĄCE  KREATYWNOŚĆ

Temat: Mądra główka.

Dziś gimnastykujemy nasze główki. Powodzenia. (na dole strony jest wykreślanka)

 -----------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------

 16.04.2020r.

język polski

Dzisiaj utrwalicie jak poprawnie zapisać ogłoszenie i zaproszenie.

Temat: Zapraszamy, ogłaszamy.

  1. Przypomnijcie sobie, co to jest zaproszenie – przeczytajcie uważnie tekst.

           Serdecznie zapraszam Szanowne Koleżanki

           na uroczystą wystawę moich obrazów,

           która odbędzie się 11 lipca 2020 r.

          w Galerii Gdańskiej przy ul. Ziemowita 1

          o godzinie 11.00.

                                      Piotr Tokarczyk

  2. Zwróćcie uwagę na pięć podstawowych elementów zaproszenia:

 

  • Nadawca – Kto zaprasza?

  • Odbiorca – Kogo się zaprasza?

  • Rodzaj uroczystości – Z jakiej okazji?

  • Termin uroczystości – Kiedy?

  • Miejsce uroczystości – Gdzie?

  1. Przepiszcie tekst zaproszenia z polecenia 1 do zeszytu i podkreślcie informacje kolorami:

    nadawca – na zielono; odbiorca – na czerwono;  rodzaj uroczystości (okazja) – na żółto;

    termin – na czarno; miejsce – na niebiesko.

  2. Przypomnijcie sobie, w jakim celu piszemy i gdzie umieszczamy ogłoszenia (skorzystajcie z podpowiedzi – Zapamiętaj! s.237).

  3. Przyjrzyjcie się ogłoszeniu:

           Dnia 30. 02.2020r. około godz. 16  w parku miejskim

           przy ul. Akacjowej zaginął mój pies. Wabi się Reks.

          Reaguje na swoje imię. Jest przyjazny.

          Ma czerwoną obrożę z serduszkiem, na którym jest jego imię.

         Osoby, które widziały Reksa proszę o kontakt: Jacek tel.651144002

  4. Zwróćcie uwagę na jego elementy:

  • Podanie daty i miejsca zdarzenia/wydarzenia.

  • Informacja o tym, co się stało/ czego dotyczy ogłoszenie.

  • Cechy charakterystyczne np. zagubionego/ sprzedawanego przedmiotu.

  • Informacja o sposobie nawiązania kontaktu.

  • Zwięzłość, precyzja i spójność.

  1. Zredagujcie i zapiszcie w zeszycie ogłoszenie o sprzedaży roweru.

          Uwaga! Jutro sprawdzicie swoje umiejętności na platformie WSiPnet.      JP

wychowanie fizyczne

Wykonaj dowolny zestaw ćwiczeń gimnastycznych. 

 

technika

Wykonaj dowolną techniką znak drogowy. Wykorzystaj nakrętkę, wykałaczkę, plastelinę, farby, pisaki, kolorowy papier,tekturę....znak ma stać. Wyślij zdjęcie i nazwę znaku. Czas do następnej lekcji. (nakrętka jako podstawa,plastelina w środku,wbij wykałaczkę a na górze umieść znak o odpowiednim kształcie i kolorach)

 

muzyka (temat na 2 lekcje)

Największy kompozytor- Jan Sebastian Bach.

Proszę zapoznajcie się życiem i twórczością J.S. Bacha. Temat w podręczniku na str. 82-84. Wysłuchaj na kanale Youtube utwory  J.S. Bach Toccata  d-moll, IV Koncert Brandenburski G-dur, cz. III. Wykonaj plakat informacyjny o kompozytorze (data urodzin i śmierci, gdzie żył i komponował, w jakiej epoce, na jakim instrumencie grał, wymień najbardziej znane dzieła, możesz zamieścić ciekawostki z życia kompozytora). Plakat dowolnego formatu, ozdobiony muzycznymi elementami. Zdjęcie proszę przesłać na nasz adres konaryartystyczne@gmail.com 

informatyka

Dzisiaj w temacie:Tabele, ramki i ozdobniki w tekście przejdźcie do punktu 3- wstawiamy do tekstu kształty. Proszę przeczytać dokładnie treść tego punktu i przedstawiony tam przykład.

Chętni uczniowie mogą wykonać ćwiczenie 7 lub dowolny własny projekt z wybranymi kształtami i przesłać. Przypominam adres: borowskiw123@wp.pl Powodzenia WB

  --------------------------------------------------------------------------------------------------------------------

 

15.04.2020r.

język polski

Dzisiaj przypomnicie sobie, czym jest przyimek i wyrażenie przyimkowe oraz poznacie zasady pisowni wyrażeń przyimkowych.

Temat: Na pewno czy na niby? - pisownia przyimków złożonych i wyrażeń przyimkowych.

1.       Przeczytajcie wiersz Agnieszki Frączek Dziwna wizyta (s.201) – zwróćcie uwagę na wszystkie zaznaczone w nim wyrażenia przyimkowe i zapiszcie je w zeszycie. Pamiętajcie, że przyimki piszemy zasadniczo  oddzielnie z wyrazami, z którymi tworzą wyrażenie przyimkowe (Zapamiętaj! s. 202)

2.       W zeszycie wykonajcie zadanie 2 s. 202.

3.       Zapoznajcie się z pisownią przyimków  ze s. 202 -  Zapamiętaj! – zwróćcie uwagę, że niektóre z nich wyjątkowo piszemy łącznie.

4.       W zeszycie wykonajcie zadanie 3 s.202.

5.       Przyjrzyjcie się ilustracjom do zadania 4 i dopasujcie do nich podane w zadaniu zdania.

6.       W zeszycie – ułóżcie zdania z przyimkami: spomiędzy, spod, sponad, sprzed, spośród.

Mam nadzieję, że nie będziecie mieli problemów z realizacją tematu. W razie wątpliwości proszę o kontakt. JP

matematyka  

Temat: Dzielenie ułamków dziesiętnych przez liczby naturalne.

 

Dzieląc sposobem pisemnym ułamek dziesiętny przez liczbę naturalną, wykonujemy działania tak jak na liczbach naturalnych, a w wyniku w odpowiednim miejscu (nad przecinkiem dzielnej) dopisujemy przecinek.

Zapamiętaj!

W każdym ułamku dziesiętnym po ostatniej cyfrze po przecinku można dopisać dowolną liczbę zer - jeśli jest to konieczne.

Zapoznaj się z wiadomościami z podręcznika ze strony164 i165 i wykonaj pisemnie w zeszycie zadania:

2 b, d, f, h /165 podręcznik (działania pisemne w zeszycie)

4/165 ( działanie pisemne w zeszycie)

Uczniowie,którzy mieli ocenę śródroczną 4 lub 5 proszę o wykonanie zadania 7c i 8/str. 166 - patrz ramka!

O przesłanie swoich rozwiązań do jutra proszę numer 11 i 21szkola-mat@o2.pl  

 

wychowanie fizyczne

 Wykonaj zestaw pięciu ćwiczeń, które rozciągną Twoje mięśnie. Każde ćwiczenie powtórz 10 razy. Niech stworzą układ. Najpierw pomyśl, później wykonaj wszystkie od razu tworząc układ gimnastyczny. 

 biologia

    Witam !

        Moi drodzy przechodzimy  do nowego działu : Rośliny nasienne. Tkanki i organy roślinne

 Temat z którym należy się zapoznać to temat 22 na str. 120- 126. Tutaj dowiecie się:

  • jak zbudowane są rośliny

  • dzięki czemu rośliny rosną

  • co to są tkanki

  • w jaki sposób budowa tkanek jest związana z ich funkcjami

    Proszę zajrzeć na stronę podaną niżej. Tutaj dowiecie się wielu ciekawostek odnośnie tkanek roślinnych.

    https://epodreczniki.pl/a/budowa-wewnetrzna-roslin/DJHIr0Bsn

    Warto również obejrzeć sobie krótki filmik o tkankach roślinnych

    https://www.youtube.com/watch?v=imJNdRFhKro

                Po zapoznaniu się z treścią  tematu 22 proszę o wykonanie  trzech dowolnych poleceń z podręcznika ze strony 126  i przesłanie mi drogą mailową do dnia 22 kwietnia 2020r. Jest to zadanie obowiązkowe na ocenę. Nie zapomnijcie się podpisać!Podaję adres mailowy : margra3@o2.pl

    Czekam na wasze prace .

      Grażyna  Balcerek

Religia

15.04.2020

Chrystus zmartwychwstał, alleluja!

Witam Was!

Ten temat znajduje się  również w e – dzienniku zgodnie z planem w środę 15.04. na 6 lekcji.
Temat: Pragniemy pogłębiać więź z Bogiem

Zapiszcie temat w zeszycie ze str. 48 w podręczniku.

Dowiecie się:
- dlaczego Bóg zaprasza nas do wspólnoty życia z sobą,
- jakie doświadczenia życiowe mogą w ludziach ożywiać pragnienie pogłębienia więzi z Bogiem.
Otwórzcie podręcznik na str.48 - 49 i przeczytajcie modlitwę: "Boże naszych ojców". Zwróćcie uwagę jacy patriarchowie zostali tam wymienieni. Następnie zobaczcie na "Dialog ze Stwórcą". Już wiecie dlaczego Bóg zaprasza nas do wspólnoty życia z sobą?

Jeśli nie to zobaczcie na werset z Jr 31,2-3.
Jesteśmy kochani przez Boga i zaproszeni do wspólnoty życia z Nim.

Zapiszcie w zeszycie kolorem myśl bł. Matki Teresy z Kalkuty ze str. 49
Ten temat jest ostatnim z działu II. W poniedziałek będzie lekcja powtórzeniowa, dlatego proszę już zacząć powtarzać sobie 9 tematów z tego działu, tzn. notatki z zeszytu.

Kliknijcie w ten linki, który pokaże Wam, że Bóg jest miłością:
https://www.youtube.com/watch?v=dTn9XhVEOpY

Prawdziwie zmartwychwstał, alleluja!

 

 -----------------------------------------------------------------------------------------------------------

 8.04.2020r.

język polski

Dzisiaj nasza ostatnia lekcja przed przerwą świąteczną. Wykonajcie zadania – myślę, że nie sprawią Wam trudności. Pamiętajcie o poprawnej pisowni.

Temat:  Nasza Wielkanoc.

1.       Zapoznajcie się z podanymi definicjami (źródło Słownik języka polskiego) :

a)       tradycja – ogół obyczajów, norm, poglądów, zachowań itp. właściwych jakiejś grupie społecznej, przekazywanych z pokolenia na pokolenie; też ciągłość tych obyczajów, norm, poglądów, zachowań;

b)      zwyczaj – powszechnie przyjęty, tradycyjny sposób postępowania w pewnych okolicznościach; właściwy komuś sposób postępowania;

c)       Wielkanoc – święto kościelne obchodzone przez chrześcijan na pamiątkę zmartwychwstania Chrystusa, w niedzielę po pierwszej wiosennej pełni Księżyca.

2.       W zeszycie:

a)       uzupełnijcie   nazwami  świąt, obrzędów, zwyczajów:

- święcenie potraw –

- święcenie palm –

- polewanie się wodą –

- kolorowe jajko –

- wiosenne święta –

b)      zapiszcie tekst życzeń świątecznych,

c)       dla chętnych – wyjaśnijcie na czym polegała zabawa zwana walatką.

                    Pięknych, rodzinnych świąt dla Was i Waszych Najbliższych – Justyna Poleszak

biologia

Witam!

Moi drodzy celem uzupełnienia i ugruntowania wiedzy na temat grzybów mchów i  paproci obejrzyjcie sobie kilka filmików.

https://www.youtube.com/watch?v=E8tezoYZnGg

https://www.youtube.com/watch?v=3O4xuUbyxOE

https://www.youtube.com/watch?v=0Gemx2myDuk

https://www.youtube.com/watch?v=pb01axxauyI

Przyjemnego oglądania

Pozdrawiam i życzę Wam Zdrowych i Wesołych Świąt Wielkanocnych

Grażyna Balcerek

język angielski

Temat: Happy Holy Easter! – Święta Wielkanocne

Wielkanoc zbliża się wielkimi krokami, dlatego w tym tygodniu poznasz słownictwo związane z Wielkanocą. Proszę obejrzyj nagranie i powtarzaj nowe słowa:

https://www.youtube.com/watch?v=ANyXUJ3esWE

Zachęcam Cię do obejrzenia krótkiego filmiku przedstawiającego wydarzenia Wielkiego Tygodnia:

https://www.youtube.com/watch?v=t2TiXMhATPg

Teraz proszę zrób zdjęcia zeszytu ćwiczeń z zadaniami powtórkowymi, które masz już zapewne zrobione i prześlij je na mój Messenger.

Przypominam o nagraniu waszej pięknej wymowy słówek technologicznych. Nie wszyscy przesłali swoje nagrania.

Happy Easter! – Szczęśliwych Świąt Wielkiej Nocy! 

religia

Niech będzie pochwalony Jezus Chrystus!

Temat: Zbawcze dzieło Jezusa

Witam uczniów klasy V!

Na tej katechezie dowiecie się:

–    jakie sakramenty ustanowił Pan Jezus w Wieczerniku = Eucharystii i Kapłaństwa,

–    że Chrystus oddał za nas swoje życie na krzyżu, aby wyzwolić nas od grzechu,

–    że wiara w zmartwychwstanie Jezusa jest najważniejszą prawdą naszej wiary,

–    jak wyglądała dawna i współczesna Jerozolima Golgota i Grób Pański.

Treści do tego tematu znajdziecie w podręczniku na str.138 – 141 oraz klikając w poniższe linki:

https://www.youtube.com/watch?v=hS-OkMN88cM&fbclid=IwAR0ixDrnXrBu6w8o06883tzhANLjnyAdZ6q6jn9hy9XJrG6SO3wsR_Qg69s

Ewangelię możemy poznawać poprzez obraz czyli film opisujący wydarzenia z życia Pana  Jezusa.

Zwróćcie uwagę na słowa, czyny, cuda  i zachowanie Pana Jezusa   wobec ludzi, szczególnie w czasie jego uwięzienia, procesu, drogi krzyżowej i męki na krzyżu. Śmierć nie jest końcem, ale przejściem do nowego życia razem ze zmartwychwstałym Jezusem.

1.      Otwórzcie link z filmem: http://swiatlopana.com/692/jezus-ewangelia-wg-sw-lukasza/

2.      Uważnie obejrzyjcie kolejny fragment filmu od 1h 10 minuty do końca filmu.

Jaką prawdę usłyszeli Apostołowie  w 1:50:24 minucie filmu?

NIE MA NOTATKI  I ZADANIA!!!

Chętni mogą narysować lub wydrukować i pokolorować zmartwychwstałego Jezusa w zeszycie pod tym tematem.

Na zbliżające się święta naszego Odkupienia składam Wam i Waszym bliskim życzenia niezachwianej wiary w zmartwychwstanie Jezusa Chrystusa. Alleluja!!!

Z Bogiem! Piotr K.

wychowanie fizyczne

https://www.youtube.com/watch?v=itNO2gmf8vk 

-----------------------------------------------------------------------------------------------------

07.04.2020r.

Język polski

Dzisiaj sprawdzamy wiadomości o  przyimku i wyrażeniu przyimkowym  – praca na ocenę.  Proszę o uzupełnienie karty pracy i odesłanie na adres spjezykpolski@wp.pl  - do godziny 16.00.

Kartę pracy można pobrać ze szkolnej strony lub na platformie WSiP – net .    JP

wychowanie fizyczne

Spróbuj wykonać jak najwięcej ćwiczeń wzorując się na filmiku. Ćwiczenia wykonuj starannie.

https://www.youtube.com/watch?v=lJn9NDL8E8A  

 

plastyka

 Sztuka pod gołym niebem.

Proszę zapoznajcie się z tematem na str. 60-62 i spróbujcie określić użytkowe znaczenie architektury i funkcje budowli. Pozdrawiam.

matematyka

Temat: Mnożenie ułamków dziesiętnych.

Mnożyć liczby już potrafisz, ułamki dziesiętne podobnie, tylko w otrzymanym wyniku oddzielamy przecinkiem( od prawej strony )

tyle cyfr, ile razem cyfr po przecinku było w obu czynnikach, obu liczbach.

Wykonaj w zeszycie zadania 2,5/163 z podręcznika oraz 6 i 7/71, 72 z zeszytu ćwiczeń.

Pamiętaj! Sposób pisemny to muszą być słupki.

Uczniowie, którzy mieli ocenę śródroczną 4 lub 5 proszę wykonać jeszcze zadanie 7/163 z podręcznika.

O przesłanie swoich rozwiązań proszę numery: 1, 4, 5 i 15 do jutra do godziny 18 na szkola-mat@o2.pl 

 

historia

 

Temat:  Chrzest Polski – 966r.

https://www.youtube.com/watch?v=xjpfWnEjPbk

 

WDŻR

Temat: Emocje i uczucia.

Pomyśl  i odpowiedz:

1.       Jak można poradzić sobie z trudnymi emocjami: złością, rozczarowaniem, zazdrością, lękiem i wstydem?

2.       Kto i co może wtedy pomóc?

3.       Czy masz jakieś sprawdzone sposoby, które pomagają ci w trudnej sytuacji?

-----------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------

 06.04.2020r.

Kochani!   Dzisiaj zgodnie z planem zajęć z wychowawcą temat: Wielkanocne tradycje.

Obejrzyjcie film  https://www.youtube.com/watch?v=pRPZDQY3h60   (czas 7.37), który mam nadzieję, będzie inspiracją do wykonania świątecznej ozdoby:

1.       zajączek z serwetki:  https://www.youtube.com/watch?v=yvAzi22VUiY

                                     https://www.youtube.com/watch?v=Fj13jFck6c0

2.       zajączek ze skarpetki: https://www.youtube.com/watch?v=wAVTm1nNFx8

Pochwalcie się wykonaniem na naszej klasowej grupie.              JP

 wych. fizyczne

Spróbuj poćwiczyć z instruktorem oglądając pokaz

https://www.youtube.com/watch?v=zxntyealq1g 

 

religia

Niech będzie pochwalony Jezus Chrystus!

Witajcie Drodzy uczniowie!

Rozpoczął się w Kościele Wielki Tydzień.

Poznajemy kolejne wydarzenia z życia Pana Jezusa na Ziemi.

Temat: Jezus z Nazaretu

1.      Otwórzcie link z filmem: http://swiatlopana.com/692/jezus-ewangelia-wg-sw-lukasza/

2.      Uważnie obejrzyjcie kolejny fragment filmu  od 30 minuty - kiedy Pan Jezus  mówi o belce i drzazdze w oku – do 1h 10 minuty.

Jakie wydarzenie zostało pokazane w ostatniej minucie tego fragmentu?

Narysujcie je w zeszycie lub wydrukujcie i pokolorujcie a następnie wklejcie do zeszytu. Zróbcie fotkę i prześlijcie do mnie.

       Z Bogiem! Piotr K.

kontakt do mnie: e-mail: nauczyciel271@gmail.com

Matematyka

Temat: Mnożenie ułamków dziesiętnych przez liczby naturalne.

Mnożąc ułamek dziesiętny przez liczbę naturalną, wykonujemy działania tak jak na liczbach naturalnych, a w wyniku oddzielamy przecinkiem tyle cyfr ile było w ułamku dziesiętnym - licząc od prawej.

Po przeczytaniu i przeanalizowaniu ramki zielonej ze strony 160 w podręczniku, wykonaj w zeszycie zdania:

4/160

5/161

7/161

Uczniowie z opiniami wybierają sobie tylko jedno zadania z treścią.

Dla chętnych zadania ze strony 70 w zeszycie ćwiczeń.

Numery 3, 8, 12, 17,19, 22 przesyłają swoje rozwiązania do jutra godz. 16 szkola-mat@o2.pl

 

geografia

Proszę przeczytać nowy  temat: „Pierwsze podróże geograficzne”

( strony 91 – 97 )

Załącznik: „Pierwsze podróże geograficzne”

Do 08.04 wypełnij ( kto chce ) załącznik „Pierwsze podróże geograficzne – zadanie domowe”

Wyślij na adres: bteodor@wp.pl

 

Po przeczytaniu tematu powinniście:

 

·  podawać przyczyny odkryć geograficznych

·  wskazywać akweny morskie na trasach pierwszych wypraw geograficznych

·  wymieniać największych odkrywców

·  wskazywać na mapie wielkie formy ukształtowania powierzchni Ziemi i akweny morskie na trasie wyprawy Marco Polo

·  opisywać na podstawie mapy szlaki wypraw Ferdynanda Magellana i Krzysztofa Kolumba

·  opisywać podróże odkrywcze w XVII–XIX w.

·  opisywać podróże i odkrycia geograficzne w XX w.

·  przedstawiać znaczenie wypraw geograficznych

   ------------------------------------------------------------------------------------------------------

03.04.2020r.

język polski

Temat: Wyrażenia przyimkowe raz jeszcze.

Dzisiaj utrwalamy wiadomości z poprzedniej lekcji. Ponadto dowiecie się, że nasz zgrany duet – wyrażenie przyimkowe – może zostać rozdzielone innym wyrazem.

1.       Nie zaglądając do zeszytu i podręcznika, wykonaj ustnie polecenia. (Poprawne odpowiedzi znajdziesz na końcu dzisiejszej lekcji).

a.       wymień pięć przyimków,

b.       przyimek jest nieodmienną częścią mowy – prawda czy fałsz?

c.       w zdaniu -  Siedzę z rodzicami w kuchni  i pijemy herbatę. – wskaż wyrażenia przyimkowe,

d.       z jaką częścią mowy przyimek tworzy wyrażenie przyimkowe? 

2.       W zeszycie: zad.5 str.199.

3.       Przeczytaj uważnie zdanie: W błękitnej wodzie przegląda się słońce. Zwróć uwagę, że w tym wypowiedzeniu wyrazy składające się na wyrażenie przyimkowe  w wodzie (w + wodzie) zostały rozdzielone   wyrazem  błękitnej. Wyraz ten jest określeniem rzeczownika woda;  woda (jaka?) błękitna (przymiotnik)

Inne przykłady: Dom stał na Zielonym Wzgórzu.

                       wyrażenie przyimkowe na Wzgórzu;

                            określenie (jakim?) Zielonym. 

Przed starym domem rosły dwa drzewa. Przez cały tydzień świeciło słońce.

4.       W zeszycie: zad.6 str.200

5.       Podsumowując dzisiejszą lekcję uważnie przeczytaj informacje ze strony 200 –