klasa II
22.06.2020r.
Temat: Święci pokazują Jezusa
Jesteśmy w rodzinie Bożej i dlatego chcemy być podobni do naszego Ojca. Pan Bóg kieruje do nas takie słowa: Bądźcie świętymi, ponieważ Ja jestem święty! (Kpł 11, 44)
Pamiętaj święty to taka osoba, która jest przyjacielem Pana Jezusa.
Teraz przeczytaj poniżej wraz z rodzicami opowiadanie o świętym:
W pewnym mieście żył sobie mały Święty. Mieszkał w całkiem zwyczajnym bloku, w całkiem zwyczajnej rodzinie i chodził do całkiem zwyczajnej szkoły. Wszystko, co robił, było tak bardzo zwyczajne, że nikt nie pomyślałby nawet, że jest on nadzwyczajny i Święty.
A wiecie dlaczego był taki nadzwyczajny? Ponieważ bardzo kochał Pana Jezusa i był Jego najprawdziwszym przyjacielem. Każdego dnia starał się żyć tak, aby Pan Jezus nie musiał się smucić, lecz żeby sprawić Mu jak najwięcej radości.
Rano wstawał, nie grymasząc, witał się z Jezusem, mówiąc pacierz, jadł grzecznie śniadanie i wychodził razem ze starszym bratem do szkoły. Podczas lekcji słuchał uważnie tego, co mówi nauczyciel, a podczas przerwy bawił się wesoło z innymi dziećmi. Nikomu nie dokuczał i nikogo nie przezywał. Kiedy ktoś potrzebował pomocy, Święty zawsze mu jej chętnie udzielał. Był miły, koleżeński i uprzejmy dla każdego, lubili go więc szczerze wszyscy przyjaciele i znajomi. Nie było osoby, która nie chciałaby pograć ze Świętym w piłkę, pobawić się w czasie przerwy albo porozmawiać w drodze ze szkoły.
Kiedy Święty wracał do domu, odrabiał zadaną pracę domową, pomagał mamie, wynosząc śmieci i zmywając naczynia, a potem wychodził na podwórko pobawić się z innymi dziećmi. Zawsze był uśmiechnięty i radosny, nigdy na nikogo się nie gniewał i nie chodził z nosem spuszczonym na kwintę, nawet wówczas, gdy przydarzyło mu się coś przykrego.
Pewnego razu zdarzyło się, że mały Święty bawił się z przyjaciółmi na placu zabaw przed blokiem. Wdrapywali się na drabinki i wyobrażali sobie, że są to ogromne, wysokie góry z ośnieżonymi szczytami. Święty wpadł na pomysł, że po górach dobrze jest wspinać się, podpierając się na specjalnych kijkach i znalazł sobie dwa równe, proste patyki, które doskonale nadawały się do tego, by udawać górskie kijki. Pomysł spodobał się innym dzieciom i rozpoczęło się wielkie poszukiwanie patyczków. Gdy już każde z dzieci miało swoje własne, okazało się, że patyki jednego z chłopców są dużo brzydsze i krótsze niż patyki Świętego. Chłopcu nie spodobało się to wcale i w złości połamał kijki Świętego.
Mały Święty zasmucił się głęboko i miał ochotę głośno krzyknąć na kolegę, który w tak niegrzeczny sposób zepsuł mu dobrą zabawę. Zastanowił się jednak chwilkę, zajrzał w głąb swojego serduszka, gdzie mieszkał Jezus i zapytał, co On by zrobił. „Przebaczyłbym mu" - szepnął Jezus cichutko i wyjaśnił: „Ten chłopiec tak naprawdę nie chciał cię skrzywdzić, po prostu ogarnął go wielki żal, że nie potrafił znaleźć tak doskonałych patyczków jak twoje".
Święty pokiwał ze zrozumieniem głową i zwrócił się do chłopca:
-
Chodź, pomogę ci znaleźć kijki równie dobre jak moje. Razem będzie nam łatwiej i na pewno wyszukamy coś szczególnie fajnego.
-
Naprawdę? - zdziwił się chłopiec, który był pewien, że Święty będzie na niego strasznie zły i obrazi się albo nawet zechce połamać jego patyczki. - Nie gniewasz się na mnie i chcesz mi pomóc?
-
Oczywiście - odparł Święty. - Każdemu zdarza się czasami wpaść w złość lub zrobić coś głupiego. Nie oznacza to, że powinniśmy się zaraz mścić i być dla siebie wrogami. Dużo lepiej jest żyć w zgodzie.
-
Masz rację - zgodził się chłopiec. - Chętnie zostanę twoim przyjacielem. Do tej pory nigdy nie spotkałem kogoś równie dobrego i szlachetnego jak ty. Przepraszam za to, że zniszczyłem twoje kijki i obiecuję nie robić tak więcej.
-
To wspaniale! - ucieszył się mały Święty. - A teraz chodź, poszukamy razem czegoś wyjątkowo wspaniałego!
I chłopcy pobiegli razem, a Jezus ukryty w serduszku Świętego powiedział zadowolony:
„Brawo, mój mały święty przyjacielu. Ja na twoim miejscu postąpiłbym tak samo.
Sprawiłeś mi dziś wielką radość i zyskałeś nowego, wiernego przyjaciela!".
Odpowiedz na pytania:
-
Kim był Święty ?
-
Dlaczego wszyscy lubili Świętego ?
-
Jak zachował się Święty podczas zabawy z kolegą?
Zadanie:
Poproś rodziców, aby opowiedzieli ci o twoim świętym patronie, albo o świętym patronie naszej parafii., a ty narysuj jego portret i podpisz.
28.05.2020r.
Pan Jezus i dzieci wg. Ew.św. Marka. (plik do pobrania)
22.05.2020r.
Dzień Matki – Dla mojej mamy. (plik do pobrania)
13.05.2020r.
Katecheza z okazji setnej rocznicy urodzin św. Jana Pawła II (plik do pobrania)
Piątek 17.04.2020r
Edukacja polonistyczno-społeczna:
T. Nasza aktywność:czytamy różne komiksy i tworzymy swój własny komiks
-
skorzystaj ze stron internetowych – szukanie komiksów, dzielenie się własnymi przeżyciami, wrażeniami
-
przygotowanie projektu własnego komiksu
Edukacja społeczna:
T: Samodzielne tworzenie komiksu wg własnego pomysłu przenoszenie na formę obrazkowo-tekstowa znanej baśni lub opowiadania lub tworzenie całkowicie samodzielnego tekstu
-
dokonanie wyboru tematu komiksu
-
omówienie sposobu wykonania
Edukacja matematyczna:
T. Możenie i dzielenie w zakresie 30
-
ćwiczenia matematyczno-przyrodnicze: s.34-35 - praca samodzielna ucznia w czasie lekcji on-line
-
będziemy doskonalić technikę możenia i dzielenia, układać zadania tekstowe do ilustracji
-
dopełnianie parzystej liczby do 10
Zadanie domowe:
-
ćwiczenia: piszę – zeszyt zadań polonistycznych:
-
układanie zdań z czasownikiem s. 55
wychowanie fizyczne
TEMAT ZAJĘĆ: Zabawy i ćwiczenia z kijem do unihokeja.
Uczeń: doskonali kozłowanie, wykonuje zmianę ręki kozłującej, potrafi wykonać proste ćwiczenia z kijem, kształtuje koordynację. Uwaga! Używamy bezpiecznego kija np. plastikowego odkręconego od mopa, lub miotły
Zacznij od solidnej rozgrzewki: skłonów, krążeń, podskoków, wymachów.
1.Krążenia piłki wokół tułowia, skłon tułowia z piłką w przód, w rozkroku – toczenie piłki po ósemce między nogami; siad prosty, toczenie piłki przed sobą o nogach prostych, za nogami i za plecami, przeskoki przez piłkę obunóż; podrzut piłki do góry, chwyty i podrzut piłki
2.Kozłowanie piłki po dowolnych liniach ze zmianą ręki.
3.Slalom z kozłowaniem między dowolnymi przedmiotami.
4.Za pomocą kija prowadzimy dowolna piłkę w wybranym kierunku.
5. W odległości ok. 3 m stoją plastikowe butelki. Dzieci starają się zbić piłką przy pomocy kija postawione butelki. Po każdym zbiciu stawiamy butelki na nowo.
POWODZENIA!
język angielski
Drodzy uczniowie przypominam o naszej lekcji on-line, która odbędzie się na grupie „Angielski klasa II” na Skype. Nie wszyscy mają założone konta. Bardzo proszę żeby założyć je do końca weekendu i zaprosić mnie do kontaktów. Oczywiście można korzystać z konta kogoś z rodziny np. rodzica, starszego rodzeństwa. Dopiero gdy będziemy mieć wszystkich dostępnych ustalimy termin spotkania.
Przed świętami wielkanocnymi prosiłam o wykonanie ćwiczeń z nowym słownictwem tematycznym Zeszyt ćwiczeń strona 38 zadanie 1 i 2. Z pomocą rodzica zrób proszę zdjęcie pracy i prześlij na mój Messenger. Jest to zadanie na ocenę.
Pozdrawiam, MR
----------------------------------------------------------------------------------------------------------
Czwartek 16.04.2020r
Edukacja polonistyczno-społeczna:
T. Jak możemy spędzać czas wolny. Tworzenie krótkich opowiadań zawierających wiele czasowników.
-
podręcznik polonistyczno-społeczny cz. 2, kl.2 - s.30-31
-
czytanie z podziałem na role – praca w grupach, lekcje on-line
-
ćwiczenia polonistyczno-społeczne s. 60
Edukacja muzyczna
T. Wprowadzenie pauzy ćwierćnutowej. Nauka piosenki ”Wiosenna poleczka"
https://www.youtube.com/watch?v=Zo15eetAJZY – „Wiosenna poleczka”, posłuchaj, zaśpiewaj
https://www.youtube.com/watch?v=0yAHk5kK854
poznacie wartość pauzy ćwierćnutowej
https://www.youtube.com/watch?v=dK7g7-GJkMA – obejrzyjcie tylko 13 minut, inny sposobów wyjaśnienia wartości nut i pauz
UWAGA: Proszę o informacje czy zadanie zostało wykonane.
Domowniczek: s.29
wychowanie fizyczne
T: Ćwiczenia równoważne z różnymi przyborami.
Uczeń: kształtuje zdolność równowagi, utrzymuje prawidłową postawę ciała. Rozgrzewka: krążenia ramion w przód; krążenia ramion w tył; starają się dotknąć kolanami klatki (skip A); uderzają piętami o pośladki (skip C); marsz na czworakach, skręty, krążenia bioder. Wykonaj 12 podskoków w miejscu, co 3 skok dzieci starają się dotknąć kolanami klatki piersiowej. Marsz po prostej z książką na głowie; marsz jak wcześniej dodatkowo z trzymaniem piłki oburącz przed sobą; to samo, tylko podrzuty piłki oburącz; to samo, tylko podrzuty piłki z prawej do lewej ręki. Postaraj się zaprosić kogoś do zabawy. W dwójkach naprzeciwko siebie: stanie na jednej, lekko zgiętej nodze, podania piłki oburącz na boki, lekko w górę, lekko w dół; to samo – na drugiej nodze; trzymanie piłki oburącz nad głową, stanie na jednej nodze, skłon tułowia w przód jak do pozycji jaskółki, wyprost i podanie do drugiej osoby, która wykonuje tę samą czynność; rzuty maskotką do drugiej osoby, która stoi na jednej nodze i łapie. Życzę udanej zabawy, zawsze możesz zmienić ćwiczenie i przybory w zależności od możliwości. Podziel się wrażeniami, przez maila, messenger.
religia od 16 – 26 kwietnia 2020 r.
8. Pan Jezus mówi nam o chlebie
Katecheza 39
Karty pracy 46.
9. Eucharystia – pokarm na życie wieczne.
Katecheza 40.
Karty pracy, str. 47.
10. Co dokonuje się podczas sprawowania Mszy św. ?
Katecheza 41.
Karty pracy, str. 48.
11. Spotkanie ze Zmartwychwstałym
Katecheza 42.
Karty pracy, str.49.
Kolorowanka, załącznik nr.3 (na dole strony)
---------------------------------------------------------------------------------------------------------------
Środa 15.04..2020r
T. Nie warto tracić czasu – czytanie komiksu o wynalezieniu lekarstwa na nudę Wprowadzenie czasownika na podstawie pytań: co robi?co się z nim dzieje?
Zapoznam się z komiksem pt.:” Tymek i Mistrz..”
Utrwalę pisownie z ó niewymiennym
Nauczę się wyróżniać wyrazy, które określają czynność, są czasownikami
Edukacja polonistyczno-społeczna:
-
podręcznik polonistyczno-społeczny cz. 2, kl.2 - s.30-31
-
ćwiczenia polonistyczno-społeczne s. 58-59
Edukacja matematyczna:
T. Wprowadzenie metra jako jednostki pomiaru
Będziesz wykonywać pomiary różnych przedmiotów i prawidłowo zapisywać wynik pomiaru
ćwiczenia matematyczno-przyrodnicze:-s.33
Edukacja matematyczna:
T: Dzielenie w zakresie 30
wykonasz praktyczne ćwiczenia w dzieleniu
-
podręcznik matematyczno-przyrodniczy:s. 35
Edukacja techniczna:
T: Ciasteczka z masy solnej
-
poznasz prace cukiernika
-
wykonasz ciasteczka z masy solnej wg ustalonej kolejności czynności
-
będziesz je ozdabiał wg własnego pomysłu
-
zadbasz o ład i porządek w miejscu pracy
UWAGA:
-
po wykonaniu pracy przyślij zdjęcie
-
zamiast masy solnej możesz zrobić normalne ciastka, takie do zjedzenia!
Domowniczek: s.28
Do zobaczenia na lekcjach online:)
---------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------
Środa 08.04.2020r
1. Edukacja polonistyczno-społeczna:
T: Wielkanocne zwyczaje
-
https://www.youtube.com/watch?v=PSMcPXs-1vM, https://www.youtube.com/watch?v=9YExk9jJCkk
-
https://www.youtube.com/watch?v=HhkpcqoWoA8 piosenka: „Pisanki, Pisanki” - posluchaj
-
zapoznaj się przed lekcja onlnie, czas trwania ok 3.5min
-
Przygotuj zeszyt w wąska linie
2,3 Edukacja matematyczna:
T. Sprawnie liczę – wielkanocne zadania
-
https://www.nauczycielskiezacisze.pl/2017/04/wielkanocne-pomoce-cz3-pokoloruj-wg.html wybierz jedno jajko wielkanocne z dodawaniem i odejmowanie oraz z mnożeniem i dzieleniem. Jeżeli możesz wydrukuj na lekcje online
4. Edukacja techniczna:
T: Maluję pisanki z wydmuszki
– 3 sztuki, technika dowolna
Proszę o przysłanie zdjęcia wykonanej pracy na messengera
-------------------------------------------------------------------------------------------------------------------
Wtorek 07.04.2020r
1. Edukacja polonistyczno-społeczna:
T: W kuchni prac wre – potrawie czytać.
Rozmowa nt pracy w kuchnie , bezpiecznego posługiwania się narzędziami i urządzeniami kuchennymi
-
podręcznik polonistyczno-społeczny cz. 2, kl.2 s.28-29
Czytanie głośne tekst wiersza "Pewien pieróg" z właściwą dykcja i intonacja – praca na lekcji online, w grupach
-
ćwiczenia polonistyczno-społeczne: s.55-57 – praca w czasie lekcji online w grupach
-
ćwiczenia: piszę – zeszyt zadań polonistycznych s. 54
2. Edukacja plastyczna:
T. Ozdoby świąteczne – technika dowolna
-potrafię wykorzystywać różnorodne materiały do ozdabiania
-potrafię wykonać zdanie wg instrukcji
Propozycja wykonania: kolorowanka -jajko wielkanocne albo baranek
https://www.e-kolorowanki.eu/wielkanoc-kolorowanki/pisanka-i-zajac-wielkanocny/
https://ekodziecko.com/baranek-stempel-z-rolki-2
Proszę przesłać zdjęcia pracy na messengera. Powodzenia. Udanej zabawy.
Samouczek: s.2: utrwalamy pisownię zakończenia -uje
wychowanie fizyczne
T:Podskoki obunóż/Ćwiczenia równoważne
Zadbaj o właściwą postawę ciała, kiedy tylko możesz prostuj się. Wykonaj kilka ćwiczeń, jeśli nie masz piłki użyj poduszki:
-podrzucamy piłkę jak najwyżej i staramy się jak najwięcej razy klasnąć w dłonie
-wyrzut piłki do góry, przysiad dotykamy dłońmi podłogi i łapiemy opadającą piłkę
-wyrzut piłki do góry, obrót dookoła własnej osi i chwyt piłki
-podskoki obunóż nad piłką
-stajemy w rozkroku toczymy po parkiecie piłkę między nogami wykonujemy tzw. „ósemkę”
-stoimy piłka w wyciągniętych rękach w przód, staramy się spacerować po linii
-ćwiczenie jak wyżej lecz piłka trzymana w wyciągniętych ramionach w górę
Warto wykorzystać kogoś z domowników do oceny postawy ciała i pomocy. Jeśli chcesz poćwiczyć więcej polecam:
Zajęcia kształtujące kreatywność
Witam!
Z okazji Świąt Wielkanocnych wykonajcie kartkę z życzeniami świątecznymi lub pisankę wielkanocną,która będzie ozdobą stołu.
Pozdrawiam i życzę Wam Zdrowych i Wesołych Świąt Wielkanocnych
Grażyna Balcerek
język angielski
Wielkanoc zbliża się wielkimi krokami, dlatego w tym tygodniu poznasz słownictwo związane z Wielkanocą. Proszę obejrzyj nagranie i powtarzaj nowe słowa:
https://www.youtube.com/watch?v=ANyXUJ3esWE
Teraz przejdź na sam koniec podręcznika, tam na stronie znajdziesz lekcje dotyczącą Wielkanocy.
Masz jeszcze chęci na coś więcej? Tutaj znajdziesz piosenkę o wesołym zajączku, który zachęca nas do pomalowania pisanek i podzielenia się nimi z bliskimi podczas wielkanocnego śniadania. Posłuchaj i spróbuj z nim śpiewać.
https://www.youtube.com/watch?v=9xdu7eoVt0k
Happy Easter! – Szczęśliwych świąt Wielkiej Nocy!
-------------------------------------------------------------------------------------------------------------------
Poniedziałek 06.04.2020r
1. Edukacja polonistyczno-społeczna:
T: W kuchni prac wre – gromadzenie czasowników, poprawna pisownia czasowników w zakoczeniach -uje. Święta coraz bliżej...
-
podręcznik polonistyczno-społeczny cz. 2, kl.2 s.28-29
- s.24-25 Potrafię przeczytać tekst wiersza "Pewien pieróg" z właściwą dykcja i intonacja, wyszukuje wyrazy oznaczające czynność, potrafię pisać czasowniki z zakończeniem -uje
-
ćwiczenia polonistyczno-społeczne: s.54-55
-
potrafię uzupełnić przepis na pyszne kotleciki, potrafię prawidłowo pisać wyrazy z zakończeniem -uje
-
ćwiczenia: piszę – zeszyt zadań polonistycznych ---------------
2. Edukacja matematyczna:
T. Mierzenie za pomocą linijki
-
Podręcznik matematyczno-przyrodniczy:s.34
-
Potrafię mierzyć i zapisywać wyniki w centymetrach
-
ćwiczenia matematyczno-przyrodnicze:---------------
3. Edukacja przyrodnicza:
T: Krajobraz nadmorski
-
Potrafię wskazać charakterystyczne elementy krajobrazu nadmorskiego
-
podręcznik matematyczno-przyrodniczy: s. 32-33
-
ćwiczenia matematyczno-przyrodnicze:s.32
4. Zajęcia komputerowe:
T:Mnożenie i dzielenie z pomocą programu Kalkulator
-
sprawdza wyniki obliczeń za pomocą programu Kalkulator
Samouczek: s.26
-----------------------------------------------------------------------------------------------------
Piątek 03.04.2020
T. Czy już potrafisz?, podsumowanie wiadomości
Edukacja polonistyczno-społeczna:
-
ćwiczenia polonistyczno-społeczne cz. 2, kl. 2- s.52-53 - praca samodzielna ucznia w czasie lekcji on-line,
-
utrwalisz tworzenie rodziny wyrazów, tworzenie liczby pojedynczej i mnogiej, określanie zdań:prawdziwe, fałszywe, pisanie cech przedmiotów i zwierząt, pisanie tytułów do ilustracji
-
ćwiczenia: piszę – zeszyt zadań polonistycznych:
-
utrwalisz zasadę ortograficzna ó,u s. 52-53
Edukacja społeczna:
T: Ocena zachowania bohaterów baśni „Kopciuszek”
-
narysuj ilustracje do wybranego fragmentu baśni
Edukacja matematyczna:
T. Utrwalenie materiału
-
ćwiczenia matematyczno-przyrodnicze: s.30-31 - praca samodzielna ucznia w czasie lekcji on-line
-
będziemy doskonalić logiczne myślenie i liczenie, szczególnie w zakresie poprawnego mnożenie i dzielenia
dodatkowo: przygotuj na lekcje on-line
-
ilustracje przygotowana na podstawie lektury „Detektyw Pozytywka”,
-
przygotuj zeszyt w wąską lini
Wychowanie fizyczne
Zadanie 3- Wymyśl po jednej próbie dotyczącej danej cechy motorycznej (powyżej mój przykład). Podpisz, opisz swoją zabawę, oceniam wkład pracy i zaangażowanie, błędy zdarzają się każdemu, nie kopiuj, nazywaj swoimi słowami. Jeśli masz problem to narysuj pracę dowolną techniką związaną z tematem który omawiałem. Zrób zdjęcie telefonem(poproś starszych o pomoc), wyślij adambastywf@wp.pl życzę samych 6. Pozdrawiam p. Adam
-------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------
Czwartek 02.04..2020r
T. Opowiadanie baśni o Kopciuszku
Edukacja polonistyczno-społeczna:
-
podręcznik polonistyczno-społeczny cz. 2, kl.2 - s.26-27
-
czytanie z podziałem na role – praca w grupach, lekcje on-line
-
ćwiczenia polonistyczno-społeczne s. 50-51
Edukacja muzyczna:
T. Nauka piosenki o wiośnie
-
nauczę się śpiewać piosenka „Żabie kroki”,
https://www.youtube.com/watch?v=i6jnXanLvuU
Domowniczek: s.24, zad 1 i 2; s.25 zad. 1
wychowanie fizyczne
Zadanie 2- Wymyśliłem po jednym ćwiczeniu na każdą umiejętność sportowca , wykonaj je, zaproś kogoś do zabawy, oceń w czym jesteś dobry!!
SIŁA-pomocuj się na rękę z wybranym domownikiem
WYTRZYMAŁOŚĆ- wstawaj i padaj przez 2 minuty (policz ilość powtórzeń)
SZYBKOŚĆ-podnieś kolejno 10 klocków z podłogi na stół (zmierz czas)
ZWINNOŚĆ-ustaw dowolne przedmioty, pokonaj prosty slalom omijając je ( zmierz czas)
--------------------------------------------------------------------------------------------------------------
Środa 01.04..2020r.
T. Opowiadanie baśni o Kopciuszku
Edukacja polonistyczno-społeczna:
-
podręcznik polonistyczno-społeczny cz. 2, kl.2 - s.26-27
-
przeczytaj i opisz bohatera baśni oraz jego cechy
-
ćwiczenia polonistyczno-społeczne s. 47 -49
-
nadaj tytuł ilustracjom
Edukacja matematyczna:
T. 1./2 Dzielenie liczb
-
podręcznik matematyczno-przyrodniczy:s. 30, 31
-
ćwiczenia matematyczno-przyrodnicze: s.28,29
Edukacja techniczna:
T: Robot własnego pomysłu – praca z odpadów
- dobieranie materiałów do wykonania robota
- wykonanie robota zgodnie z własnym pomysłem
Ocena – proszę zdjęcie pracy przesłać smsem lub messengerem
Domowniczek: s.25 zad.2,3,4
Zapraszam na konsultacje on-line – szczegóły na grupie messengera
-----------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------
Wtorek 31.03.2020r
T: Nasza rodzina to największy skarb
Edukacja polonistyczno-społeczna:
-
podręcznik polonistyczno-społeczny cz. 2, kl.2 - s.24-25
-
ćwiczenia polonistyczno-społeczne:s.45-47
Edukacja plastyczna:
T: Krajobraz mojej najbliższej okolicy - akwarela – proszę wykorzystać odpowiednie barwy do oddania klimatu swojej miejscowości
Domowniczek: s.23
s.22 – powtórz zasadę pisowni ó, które wymienia się e i a
wychowanie fizyczne
Zadanie 1 – przeczytaj, oglądnij, pomyśl
Można mieć bardzo silne mięśnie, ale nie umieć wykorzystać ich siły do wspinania się na linie, można być drobnej budowy i bardzo zwinnie wejść na samą górę. Przy opanowaniu ćwiczenia ważny jest sposób (technika) jego wykonania. Ale żeby ćwiczenie wykonać doskonale należy dużo trenować, wzmacniać mięśnie, dbać o kondycje. Główne cechy fizyczne młodego sportowca to : SIŁA, WYTRZYMAŁOŚĆ, SZYBKOŚĆ, ZWINNOŚĆ.
Oglądnij krótki filmik, zapamiętaj jedno ćwiczenie i postaraj się je wykonać samodzielnie: https://youtu.be/HjvxrZh_6z0
--------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------
30.03.2020r.
1. Edukacja polonistyczno-społeczna:
T: Mądry tata pokazuje synowi wszechświat
-
podręcznik polonistyczno-społeczny cz. 2, kl.2
- s.24-25 czytanka „Jak tata pokazał mi wszechświat”, udziel odpowiedzi na pytania do tekstu
-
ćwiczenia: piszę – zeszyt zadań polonistycznych s. 49
2. Edukacja matematyczna:
T. Dzielenie liczb przez 1
-
ćwiczenia matematyczno-przyrodnicze:-s.27,
3. Edukacja przyrodnicza:
T: Krajobraz nizinny
-
podręcznik matematyczno-przyrodniczy: s.26-29
-
ćwiczenia matematyczno-przyrodnicze:s.26
4. Zajęcia komputerowe:
T:Numerowanie w programie Word
-
proszę stworzyć w programie Word listę numerowaną (z zastosowaniem kolejności wykonywanych czynności), np. podczas pieczenia bułek
Domowniczek: nauczę się czytać 5 linijek czytanki s.25
Jutro tj 30.03.2020r. klasa II będzie miała swoje pierwsze videospotkanie.
Zapraszam godz.10.00
Dziękuję rodzicom i uczniom za zaangażowanie w przygotowanie do tego spotkania
A. Kołodziej
Czwartek 19.03.2020r
Edukacja polonistyczno-społeczna:
-
podręcznik polonistyczno-społeczny cz.2, kl.2
- rozmowa z dzieckiem na temat przysłów i powiedzeń – s.19
-
ćwiczenia polonistyczno-społeczne: s.31
-
piszę- zeszyt do zadań polonistycznych: utrwalenie pisowni wielka literą s.44, utrwalenie pisowni ó, s.45,46
Edukacja matematyczna:
-
ćwiczenia matematyczno-przyrodnicze:
-utrwalenie mnożenia, s.20/21
-
podręcznik matematyczno-przyrodniczy:
-przygotowanie do dzielenia s.24/25
Edukacja przyrodnicza:
-
podręcznik matematyczno-przyrodniczy: s. 22/23
- wymagane założenie hodowli
- wykonywanie karty obserwacji+ew. zdjęcie (do oceny po powrocie do szkoły)
Domowniczek: s.16/17
Piątek 20.03.2020r
Edukacja polonistyczno-społeczna:
-
podręcznik polonistyczno-społeczny cz.2, kl.2
- s. 20-21, przeczytaj i udziel odpowiedzi na pytania pod tekstem
-
ćwiczenia polonistyczno-społeczne:
-
s. 47,48
Edukacja matematyczna:
-
ćwiczenia matematyczno-przyrodnicze:
s.22/23
-
podręcznik matematyczno-przyrodniczy:
Edukacja przyrodnicza:
-
podręcznik matematyczno-przyrodniczy: s. 26-27
-
zadanie 1,s.26
Domowniczek:s.18/19
Poniedziałek 23.03.2020r
Edukacja polonistyczno-społeczna:
-
podręcznik polonistyczno-społeczny cz.2, kl.2
s.20/21 czytanka „Zaczarowana Kredka”, przeczytaj, zadanie 2, 3 na końcu czytanki– wypowiedź ustna
-
ćwiczenia polonistyczno-społeczne:
-
s.36/37
-
s.38 zad.1,
-
s.39, zad.4
Edukacja matematyczna:
-
podręcznik matematyczno-przyrodniczy:-----
-
ćwiczenia matematyczno-przyrodnicze: s.24
Zajęcia komputerowe:
- narysuj: Panią Wiosnę w programie Paint – zrób zdjęcie, z pomocą rodzica przyślij zdjęcie smsem
Domowniczek: s. 20
Wtorek 24.03.2020r
Edukacja polonistyczno-społeczna:
podręcznik polonistyczno-społeczny cz. 2, kl.2
- s.22/23 czytanka „Jak nasza mama zreperowała księżyc”, przeczytaj
ćwiczenia polonistyczno-społeczne:
s.40/41 s.42/43
Edukacja matematyczna:
-
podręcznik matematyczno-przyrodniczy:
- s.25, zad 3 i 4 będzie potrzebny zeszyt
-
ćwiczenia matematyczno-przyrodnicze: s.25, zad 3
Edukacja plastyczna:
temat: Oznaki wiosny w przyrodzie – technika kolaż; wykorzystanie różnych materiałów papierniczych i tekstylnych. Ocena – proszę wykonać zdjęcie i przesłać smsem lub messengerem
Domowniczek: s.21
Środa 25.03.2020r
Edukacja polonistyczno-społeczna:
podręcznik polonistyczno-społeczny cz. 2, kl.2
- s.22 czytanka „Jak nasza mama zreperowała księżyc”, przepisz 5 linijek
• ćwiczenia: piszę – zeszyt zadań polonistycznych
• s.47/48
Edukacja matematyczna:
• podręcznik matematyczno-przyrodniczy:
- s.25, zad 1 i 2 będzie potrzebny zeszyt
• ćwiczenia matematyczno-przyrodnicze:
-s.25, zad 1,2
Czwartek 26.03.2020r
Edukacja polonistyczno-społeczna:
T : Przymiotniki, opisujemy , za pomocą przymiotnika, jaki ktoś jest lub jakie coś jest
podręcznik polonistyczno-społeczny cz. 2, kl.2
-
s.76 -77, zad.1 i 2
-
Ortografia: zasady pisowni ó, u , podręcznik s. 78, zad 1 i 3
-
dyktando online - https://www.dyktanda.net/dyktando-15.php
-
„Przysmaki wiewiórki”, zapisz trzy zdania z pamięci.
Edukacja matematyczna:
T: Utrwalamy wiadomości
-
podręcznik matematyczno-przyrodniczy:
-zadanie dodatkowe ze strony 72
Domowniczek: nie ma nic zadane:)
Piątek 27.03.2020r
Edukacja polonistyczno-społeczna:
-
T: Jesteśmy twórcami – zabawy z przymiotnikiem
Do wyrazów podaj jak najwięcej określeń wskazujących na kształt, kolor, wielkość, mate
-
-